موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

روش صحیح در دست گرفتن موبایل


روش صحیح در دست گرفتن موبایل

هر روزه افراد، ساعات زیادی را تحت عنوان کار با تکنولوژی صرف موبایل می کنندو اکثرا با یک پوزیشن غلط این کار را انجام می دهند. وقتی سر را خم و با موبایل کار می کنید فشار وارد بر گردن 4 برابر میشود.متاسفانه کاربران موبایل روز به روز افراد کم سن و سال تری را تشکیل می دهند.به همین علت مشکلات گردن و دردهای ناحیه شانه در جوانان در حال افزایش است.
اگر به یک کایروپرکتیک و یا پزشک مراجعه کنید با معاینه بالینی و یا عکس رادیولوژی ، متوجه آسیب مهره های گردن خواهید شد. در افرادی که ساعات طولانی با وضعیت غلط با موبایل یا لپ تاپ کار می کنند انحنای طبیعی مهره های گردن از بین می رود و فشار وارد بر دیسک بین مهره ای افزایش یافته و درد ناحیه گردن و شانه تشدید میشود.
یکی از ساده ترین ورزشها برای تقویت عضلات گردن و شانه آن است که دستها را پشت سر بگذلرید و شانه و آرنج را به سمت عقب بکشید و در این حالت به مدت 10 ثانیه به سقف نگاه کنید. این حرکت به راحتی در منزل و محیط کار قابل انجام است .
مهمترین مسئله برای کاهش آسیب به گردن، یادگیری روش صحیح در دست گرفتن موبایل است. روی صندلی صاف بنشینید، شانه ها را به سمت عقب ببرید آرنج ها را بالا بیاورید و موبایل را در سطح چشم ها قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که چه در وضعیت نشسته و چه ایستاده، هرگز هنگام کار با تلفن همراه سر و گردن خود را خم نکنید.

                                                                                                                                                         دکتر رزا ابوالقاسم