موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

درمان گردن درد با 4 حرکت کششی ساده


درمان گردن درد با 4 حرکت کششی ساده

درمان گردن درد با ورزش


امروزه با انواع تمرینات و حرکات کششی می توان از بسیاری از دردهای عضلانی مانند کمر درد ، گردن درد، درد دست و شانه و.... رهایی یافت. در این ویدئو 4 حرکت کششی ساده جهت درمان درد گردن و درد در ناحیه شانه به شما آموزش داده میشود.
1- کشش عضلات گردن از طریق خم کردن سر
2- کشش جانبی عضلات گردن از طریق خم کردن یکطرفه سر
3- کشش عضله بالابرنده کتف یا اسکاپولا
4- کشش گوشه ای

علت درد گردن چیست؟

بیشترین علل وجود دردهای مختلف در ناحیه گردن ناشی از سه بیماری شایع آرتروز، فتق دیسک و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی در مراحل اولیه صورت گیرد چرا که درمان در این مراحل بسیار مفیدتر و مؤثرتر واقع می گردد.

روش های ساده پیشگیری از گردن درد

-همیشه گردن خود را چه در حالت ایستاده، نشسته، یا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگهدارید به طوری که هیچ زاویه ای با بدن نسازد.

- هرگز گردن خود را خم نکنید بلکه اگر لازم است صندلی خود را کوتاه تر کنید یا ارتفاع میز خود را بالاتر ببرید تا مجبور به خم کردن گردن خود نباشید. چرا که بسیاری از بیماری های گردنی ناشی از خم کردن گردن است. بنابراین حتی الامکان گردن خود را خم نکنید و اگر مجبور به این کارهستید، هر از چند گاهی گردن خود را صاف کنید.
- از نرمش ها و حرکاتی که در آنها مجبور به خم کردن گردن هستید دوری کنید.
- اگر کارتان نشسته است و مجبور به خم کردن گردن خود هستید حتماً با یکی از دستانتان از وزن سرتان و فشار آن بر روی مهره های گردنی بکاهید تا کمتر دچار صدمات گردنی شوید.
- موقع مطالعه سعی کنید کتاب یا روزنامه و تلفن همراه را بالا نگهدارید نه این که گردنتان را خم کنید. مدت های مدیدی اینگونه مطالعه کردن ممکن است به گردن شما آسیب بزند.
- حتی الامکان هنگام خوابیدن از بالش کوتاه استفاده کنید. به طوری که سرتان در امتداد بدن قرار گیرد .
-در موقع رانندگی تا آنجا که می توانید به فرمان نزدیکتر بنشینید تا مجبور نباشید دستهایتان را دراز کنید و به فرمان برسانید چرا که به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد گردن درد می کند.
- صندلی خودرو حتماً بایستی دارای تکیه گاهی جهت گردن باشد. چرا که در بسیاری از حوادث رانندگی از قبیل ترمزهای شدید و برخورد شدید اتومبیل از پشت سبب آسیب نخاع در اثر شکستن و جابجایی مهره ها می گردد.
علاوه برتمرینات فوق استفاده از مکملهای تقویت مفاصل و استخوان از سنین 35 سال به بالا برای تقویت مفاصل و جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش دردهای استخوانی ضروری است که میتوانید با مشاوره با پزشک یا داروساز از داروخانه یا داروخانه آنلاین تهیه نمایید.

داروخانه تهران