موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

آموزش ماساژ شیاتسو صورت


آموزش ماساژ شیاتسو صورت

تکنیک های ماساژ شیاتسو صورت


ماساژ شیاتسو صورت، از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا شروع بسیاری از مسیرهای انرژی از صورت می باشد و صورت ماسک بیرونی بدن در ارتباط با محیط اطراف است. به همین دلیل در طول روز فشار زیادی بر روی عضلات صورت وارد می‌شود. برای رها سازی عضلات صورت و ریلکس شدن آنها با قرار دادن انگشت بین دو چشم شروع می کنیم این نقطه کل ناحیه پشت بدن را تحریک می کند و دقیقاً یک مسیر انرژی از این ناحیه شروع و تا پشت بدن ادامه پیدا می‌کند همانطور که می‌بینید دستم را از این نقطه با کمی فشار به سمت بالای ابرو تا گیجگاه میبرم البته خیلی آرام و نرم . به دلیل اهمیت شیاتسو بر روی بدن و اینکه در این ماساژ ما از روغن استفاده نمی‌کنیم حرکات باید بسیار نرم باشد تا پوست کشیده نشود همانطور که می بینید یک سری حرکات کششی بر روی صورت انجام می‌دهم و دوباره به سمت گیجگاه میروم و با حرکات دورانی روی آن نقطه فشار می دهم و این فشار را تا بالای بینی و ابرو ها ادامه می‌دهم سپس کف دست‌ها را به هم مالش می دهم تا گرم شود و دستهای گرم خود را روی چشم می گذارم چون این عمل به رفع خستگی و فشار چشم و سردرد کمک می‌کند ، بعد کف دست ها را آرام روی چشم فشار می دهم تا گرما به دور چشم ها منتقل شود سپس دستم را به سمت پایین و عقب می کشم. پس از آن با فشار های کوچک در اطراف بینی شروع می‌کنم و این فشارها را به صورت نقاط دورانی تا برجستگی گونه ادامه می دهم تا ناحیه گیجگاهی و دوباره حرکات دورانی را در ناحیه گیجگاهی و بالای ابروها به سمت گیجگاه ادامه می‌دهم و حرکات قبلی را تکرار می‌کنم در انتها دوباره دست ها را گرم می کنم و روی چشمها و صورت می‌گذارم این کار بسیار مفید است زیرا برای فردی که ماساژ می‌گیرد نور اضافه محیط را، مهار و محیط را تاریک می‌کند که باعث آرامش بعد از ماساژ می شود.ماساژ بر روی صورت علاوه بر آرامسازی، انرژی بدن را هم  افزایش می دهد. ماساژ شیاتسو بر روی صورت زیاد متداول نیست ولی در واقع این نوع ماساژ صورت باعث حرکت عضلات صورت و باز شدن مسیر های انرژی می شود و در نهایت در رفع خستگی بسیار موثر است. همچنین شیاتزو صورت باعث :
تقویت ماهیچه‌های چشم و اطراف آن ،  کاهش چروک دور چشم و جوانسازی صورت ، بالا رفتن ابروها، کاهش پف زیر چشم و رفع خطوط بین ابروها .


ماساژ شیاتسو چیست؟

شیاتسو shiatsuدر تکنیک‌های ماساژ ژاپنی به معنی «فشار انگشت» است. پزشکان معتقدند که شیاتسو راهی است برای رسیدن به آرامش و مقابله با استرس، درد عضلانی، تهوع، اضطراب و افسردگی.
حدود ۴ هزار سال پیش، چینی‌ها کشف کردند که فشار دادن برخی از نقاط بدن، می‌تواند به درمان درد و استرس کمک کند. ۲۰۰۰ سال بعد ژاپنی‌ها با الهام گرفتن از این موضوع ماساژ شیاتسو را ابداع کردند. این ماساژ از طب سوزنی چینی الهام گرفته و با ایجاد نوعی فشار روی مناطق آسیب دیده بدن باعث بهبودی آن می‌شود.
ماساژ شیاتسو، طب سوزنی، طب سنتی چینی، طب فشاری و … مواردی هستند که مفاهیم را از نظریه پنج عنصر اصلی برای درمان بیماری‌ها و انسداد انرژی در بدن، مورد استفاده قرار می‌دهند. نظریه پنج عنصراصلی نشان می‌دهد که سیستم‌های مختلف در بدن با چرخه‌های مختلف و عناصری از قبیل چوب، آتش، زمین، فلز و آب ارتباط دارند و یا تحت‌تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.



فوائد استفاده از ماساژ شیاتسو

استفاده مداوم از ماساژ شیاتسو فواید زیر را به همراه دارد:
- ایجاد تعادل در بدن و رهایی بدن از فشارهای عصبی
- کاهش استرس و سردردهای عصبی
- افزایش تمرکز و توجه
- آرامسازی فکر و بدن
- بهبود وضعیت گردش خون در بدن
- افزایش سطح انرژی در بدن
- کمک به درمان اضطراب و افسردگی
- بهبود کمر درد و کاهش دردهای مزمن و حاد
- کاهش دردهای قاعدگی
- کاهش دردهای لگنی در مادران باردار



ترجمه و تنظیم: دکتر روزا ابوالقاسم
ادیت ویدئو: علی رمضانی