موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

6 روش موثر جهت پیشگیری از ریزش مو


6 روش موثر جهت پیشگیری از ریزش مو

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟


سلام من دکتر کلیفورد گلاک عضو دپارتمان ترمیم مو بوستون هستم و امروز می خواهم 6 روش موثر جهت پیشگیری از ریزش مو (Hair loss prevention tips) را با شما به اشتراک بگذارم.
 اولین راهکار اختصاص وقت خود به ورزش روزانه است. فعالیت روزانه استرس را کاهش می‌دهد و باعث تنظیم سطح هورمون هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند می شود.
 راهکار دوم یادگیری روش کاهش استرس است. تنفس عمیق باعث آرامش شما می شود، بنابراین مدیتیشن یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو می باشد.
روش بعدی اجتناب از وسایل خشک کننده مو می باشد .استفاده از وسایل خشک کننده مو با حرارت بالا مانند سشوار و اتو مو باعث ضعیف شدن مو و از بین رفتن پروتئین مو می شود و در نهایت منجر به ریزش زودرس مو می گردد.
 راهکار چهارم، آقایانی که موی بلند دارند موهایشان را به صورت دم اسبی  یا گوجه ای سفت نبندند چون باعث کشیده شدن فولیکول‌های مو می‌شود. این مسئله در مورد خانم‌ها نیز صادق است و باعث آلوپشیا یا کچلی ناشی از کشیدگی تارهای مو می شود.
راهکار  پنجم، در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید دقت نماییدو با پزشکتان مشورت کنید زیرا بعضی از داروها منجر به ریزش مو می شوند. همچنین از مکمل های مناسب تقویت مو استفاده نمایید.
 ششمین راهکار، تمیز نگه داشتن موها می باشد. سعی کنید همیشه موها را تمیز نگه دارید چون عرق، چربی و آلودگی می‌تواند سلامت ساختار مو را از بین ببرد و در رشد مو اختلال ایجاد کرده و منجر به ریزش مو شود. همچنین عرق حاوی اسید لاکتیک است که می‌تواند باعث کم شدن و ریزش مو شود.

ترجمه و تنظیم: دکتر روزا ابوالقاسم
ادیت فیلم: علی رمضاانی