موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نقش بی سی ای ای در عضله سازی


نقش بی سی ای ای در عضله سازی


بی سی ای ای چیست؟


بی سی ای ای مناسب دوره ریکاوری در بدنسازی و  رشد و ترمیم عضلات و عضله سازی است. بی سی ای ای BCAA دارای هر سه آمینو اسید شاخه ای ال لوسین، ال والین، ایزو لوسین  است. اسیدآمینه های شاخه دار گروهی از اسیدآمینه ها شامل لوسین، والین و ایزولوسین هستند که وظیفه عضله سازی، ترمیم و حفظ آنها و همچنین افزایش انرژی در بدن را بر عهده دارند. این اسیدامینه ها برخلاف سایر اسیدآمینه ها که در کبد استفاده می شوند، در ماهیچه ها کاربرد دارند.  این اسیدآمینه ها برای بدن ضروری هستند و بدن قادر به ساخت آنها نیست. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند این اسیدآمینه ها را برای بدن تامین کنند ولی در ورزشکاران به دلیل اینکه نیاز به پروتئین بیشتری برای انجام تمرینات دارند علاوه بر غذا می توانند از مکمل های اسیدآمینه شاخه دار  بی سی ای ای نیز استفاده کنند. در این مکمل اسید امینه های لوسین و والین و ایزولوسین به نسبت 3،1،2 قرار گرفته اند که شرایط را برای ساخت عضلات فراهم می کنند.
بی سی ای ای در رشد عضلانی و عضله سازی بسیار موثر می باشد و چگالی عضلات بدن را افزایش می دهد . یکی از ویژگی های BCAA جلوگیری از ریزش عضلات ورزشکاران در اثر رژیم های غذایی و فشار تمرینات است.کیفیت و سرعت جذب بالا و همچنین دوز بالای آمینو اسید های شاخه ای این مکمل موجب افزایش بازسازی عضلات بویژه در دوره ریکاوری می شود.
 

موارد مصرف بی سی ای ای  BCAA

- کاهش کاتابولیسم پروتئین
- افزایش فعالیت آنابولیک در ماهیچه
- رشد عضلات، عضله سازی و افزایش حجم عضلات
-  افزایش سنتز پروتئین
- مناسب ریکاوری در بدنسازی
- ترمیم ماهیچه ها

روش مصرف بی سی ای ای

- روزانه 4 قرص مصرف شود. ( 2 عدد قبل از تمرین ، 2 عدد بعد از تمرین  )
- و در مورد پودر بی سی ای ای  در هر وعده به میزان 5 گرم از پودر را در 300 میلی لیتر آب حل کرده و میل کنید. قبل و بعد از تمرین می توانید از این محصول استفاده کنید.
اصولا مصرف قرص برای ورزشکاران بسیار آسانتر از پودر می باشد.


هشدار مصرف

زنان باردار و شیرده پیش از مصرف با پزشک مشورت کنند.
اگر داروی خاصی مصرف می کنید پیش از استفاده از این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.
 
جهت اطمینان از اصالت کالا، مکمل های ورزشی را حتما از داروخانه ها و یا داروخانه آنلاین تهیه نمایید و به لیبل وزارت بهداشت و کد محصول توجه کنید .