موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

8 ماده غذایی موثر برای جلوگیری از ابتلاء به سرطان


8 ماده غذایی موثر برای جلوگیری از ابتلاء به سرطان

نقش تغذیه در کاهش ابتلا به سرطان


تحقیقات نشان داده است غذاهای مدیترانه ای که از میوه و سبزیجات تازه (آنتی اسیدان های قوی) و ماهی (سالمون و تن) و چربی حیوانی کم تهیه می شود و از طبخ بخار پز به جای سرخ کردن و کباب کردن و گریل استفاده می شود در کاهش ابتلا به سرطان معده ,کولون,  پستان ,سرطان دیواره رحم و... نقش بسزایی دارد.همچنین استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین C , A, E  و امگا 3 در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است.در زیر به 8 ماده غذایی موثر برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان اشاره می کنیم.

1- گوجه فرنگی - گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود لیکوپن احتمال ابتلا به سرطان ریه و معده را کاهش می دهد.
2 -گل کلم - گل کلم، چربی و کربوهیدرات پایینی دارد و در عوض حاوی مقادیر بالایی فیبر غذای، ویتامین C و اسید فولیک  میباشد و تمام مواد لازم برای مبارزه با سرطان را داراست .
 3 - هویج - هویح  به همراه زرد آلو، فلفل و کدو  حاوی کارتنوئیدهایی مثل بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامینAکه مورد نیاز بدن است و از ابتلا به سرطان جلوگیری میکند تبدیل می شود .
4- آواکادو- تحقیقات نشان داده است که آواکادو به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئیدها از ابتلا به سرطان پستان تا حد زیادی جلوگیری می کند. همچنین آواکادو به جذب بیشتر کارتنوئیدها از سبزیجات که غنی از کارتنوئید هستند کمک میکند.
5 -کلم بروکلی- حاوی ویتامین C, ویتامین E,کلسیم  و اسید فولیک است و با داشتن مقادیر بالایی فیبر از خطر ابتلا به سرطان کولون روده جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که خوردن گل کلم و کلم بروکلی ریسک ابتلا به سرطان ریه، دهان و معده را تا حد زیادی کاهش میدهد .
6 -گردو- روزانه 6 عدد مغز گردو برزیلی ، حدود 100 تا 200 میکروگرم سلنیوم برای بدن تامین می کند. سلنیوم  یکی از مهم ترین عناصر ضد سرطان برای بدن محسوب میشود که این مقدار سلنیوم را می توان از طریق 8 قطعه نان کامل غنی شده یا یک عدد تخم مرغ ارگانیک یا یک سینه بزرگ مرغ نیز تهیه کرد.
7- سیر- سیر از جمله سبزیجات معطری است که بدن شما را از ابتلا به سرطان معده و کولون محافظت میکند. تحقیقات نشان داده است که حتی خوردن سیر با مقادیر بالا در بهبود سرطان کولون نیز نقش بسزایی دارد.
8-زنجبیل - زنجبیل بدلیل داشتن تورمریک یا کورکومین که در زردجوبه هم به وفور یافت می شود یک ضد سرطان قوی محسوب می شود و بعنوان یک  مکمل ضد سرطان در درمان سرطان تخمدان و جلوگیری از پیشرفت سرطان روده بزرگ توصیه می شود.


                                                                                                                                                                                                                                                                 ترجمه و تنظیم: دکتر روزا ابوالقاسم