موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی (3)


10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی (3)

در دو ویدئو قبلی با 7 سوپر ماده غذایی که بدن را در برابر ابتلا به برخی سرطان ها محافظت می کند و همچنین سرعت پیشرفت سرطان ها را کاهش می دهد آشنا شدید. در این ویدئو با 3 ماده غذایی دیگر که نقش به سزایی در نابود کردن سلول های سرطانی دارند آشنا خواهید شد.

8- اسفناج

اسفناج یکی از شگفت انگیزترین سبزیجات دارای برگ سبز می باشد که اغلب به عنوان یک ماده غذایی پرکاربرد شناخته شده است و حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدسرطان می باشد. اسفناج یک منبع عالی آهن به حساب می آید. آهن بخش اصلی هموگلوبین است که اکسیژن را از ریه ها به سلولهای بدن منتقل می کند. هنگامی که اکسیژن رسانی به سلول ها به خوبی انجام گیرد سرطان به وجود نمی آید. اسفناج همچنین منبع غنی فیتونوترینت ها(phytonutrient) می باشد مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین و فلاونوئیدهایی مانند کامپفرول(kaempfrol) و اپیگنین(apigenin) که بدن را در مقابل ابتلا به سرطان پروستات و تخمدان محافظت می کنند.

9- بلوبری

بلوبری بالاترین میزان آنتی اکسیدان ها را در میان میوه ها دارا است. بیشترین ارزش آنتی اکسیدانی آن مربوط به ترکیبات پلی فنولیک آنتوسیانیدین مانند کلروژنیک اسید، تانین ها، میریستین(myricetin)، کوئرستین و کامپفرول می باشد.
به علاوه آنها  آنتی اکسیدان های  فلاونوئید دیگری مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین را دارا هستند. همه این ترکیبات در بلوبری تاثیرات مضر رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند و بدن را در مقابل انواع سرطان ها، بیماری های دژنراتیو و انواع عفونت ها محافظت می نمایند.

10- انار

انار یکی از شناخته شده ترین سوپر ماده های غذایی ضدسرطان می باشد. یک تحقیق جدید نشان داده است که مواد موجود در انار می تواند رشد تومورهای سرطان پستان را کند یا متوقف کند. مطالعات منتشر شده در تحقیقات پیشگیری از سرطان، وجود 10 ماده شیمیایی گیاهی را در انار نشان داده است که به نظر می رسد این مواد میزان استروژن ریسپانسیو را در تومورهای پستان مهار میکنند. این مواد شیمیایی الاژیتانین ها نامیده می شوند و عملکردشان از طریق مهار آنزیم آروماتازاست. آنزیم آروماتاز از طریق تغذیه استروژن، نقش کلیدی در رشد تومور پستان ایفا می کند.
مصرف منظم انار در مقابله با سرطان پروستات، لنفوما، دیابت  و هایپرپلازی خوش خیم پروستات نیز موثر است.
به خاطر داشته باشید مصرف مداوم و منظم این 10 سوپر ماده غذایی علاوه بر محافظت از بدن شما در برابرانواع سرطان، از ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر مانند بیماری های عفونی، التهابی و دژنراتیو نیز جلوگیری می کند و یا در صورت ابتلا، با مصرف این مواد غذایی روند بهبود بیماری را تسریع کنید و از پیشرفت بیماری جلوگیری نمایید.


                                                                                                                                                                                    ترجمه و تنظیم: دکتر روزا ابوالقاسم
                                                                                                                                                                                    ادیت ویدئو: علی رمضانی