موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی(2)


10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی(2)

در ویدئو قبل، 4 ماده غذایی فوق العاده را در پیشگیری و کنترل بیماری سرطان به شما معرفی کردیم. در این ویدئو به معرفی 3 ماده غذایی دیگر که نابود کننده سلول های سرطانی هستند می پردازیم.

5- چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که پلی فنول نامیده می شوند و از تقسیم سلول های سرطانی جلوگیری میکنند. بر طبق یک گزارش منتشر شده در سال 2001 در مجله بیوشیمی سلولی، پلی فنول هایی که در چای سبز به وفور یافت می شوند، می توانند بدن را در مقابل انواع مختلف سرطان محافظت کنند. 40 درصد از وزن برگ های خشک چای سبز را پلی فنول ها تشکیل می دهند. چای سبز می تواند ریسک ابتلا به سرطان معده، ریه، روده بزرگ، رکتوم، کبد و پانکراس را کاهش دهد.

6- گوجه فرنگی

لیکوپن یک آنتی اکسیدان فلاونوئید و ترکیبی بی نظیر در گوجه فرنگی است. مطالعات نشان می دهد که لیکوپن از پوست در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می کند. بنابراین آن را به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از سرطان پوست پیشنهاد می کنند. گوجه فرنگی همچنین حاوی مقادیر بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های فلاونوئید، کاروتن ها، لوتئین و زیگزانتین است. این آنتی اکسیدان ها از نظر علمی، بدن را در مقابل ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، ریه، رحم و پانکراس محافظت می کنند.

7- زردچوبه

زردچوبه ریشه زیرزمینی گیاه می باشد که خواص دارویی برای آن ذکر شده است، زیرا زردچوبه تولید آنزیم سیکلواکسیژناز2 را که باعث ایجاد التهاب در بدن می شود را مهار می کند. در بیماری های التهابی و سرطان ها، میزان آنزیم سیکلواکسیژناز2 در بدن بالا می رود به ویژه در سرطان کولون و روده.  زردچوبه  حاوی کورکومین است که کورکومین یک ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تومور، ضد التهاب مفاصل و ضد اثرات پروتئین آمیلوئید است. به همین جهت قابلیت بالایی در نابودی سرطان ها دارد.

در ویدئو بعدی با 3 ماده آخر از مواد غذایی نابود کننده سلول های سرطانی آشنا خواهید شد.


                                                                                                                                                                                        ترجمه و تنظیم: دکتر روزا ابوالقاسم
                                                                                                                                                                                        ویرایش و ادیت ویدئو: علی رمضانی