موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی(1)


10 سوپر ماده غذایی برای نابود کردن سلول های سرطانی(1)

1- سیر

سیر یکی از قوی ترین مواد ضد سرطان به حساب می آید که دارای ترکیبات آلیوم می باشد و تقویت کننده سیستم ایمنی است. سیر باعث افزایش فعالیت سلول های ایمنی بدن برای مقابله با سلول های سرطانی می شود و به طور غیر مستقیم ساختار ترکیبات ایجاد کننده سرطان را تخریب می کند. این ترکیبات، سرعت رشد تومور را کاهش می دهد و راه ورود مواد سرطان زا را به سلول مسدود می کند.
بر طبق مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی انجمن آمریکا افرادی که به طور مستقیم از سیر پخته یا خام استفاده می کنند نصف افرادی که از سیر استفاده نمی کنند یا کم مصرف می کنند د معرض ابتلا به سرطان معده قرار می گیرند و دو سوم کمتر از دیگران به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند.

2- قارچ

قارچ یکی از کارآمدترین مواد غذایی در پیشگیری و درمان سرطان است. یک نوع از قارچ به نام شیتاکه در جلوگیری از پیشرفت سرطان از طریق تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. علاوه بر قارچ شیتاکه انواع دیگری از قارج هم هستند که ضد سرطان قوی، می باشند مانند قارچ میتاکه، reishi ریشی و فلینوس لینتئوس phellinus linteus .
این قارچ ها حاوی پلی ساکاریدها به ویژه لنتینن lentinan و بتاگلوکان هستند که در تقویت سیستم ایمنی نقش بسزایی دارند و همچنین حاوی یک نوع پروتئین به نام لکتین lectine  هستند که به سلول های سرطانی حمله کرده از تکثیر آنها جلوگیری می کند. قارچ ها همچنین حاوی  thioproline تیوپرولین هستند که محرک تولید ماده اینترفرون یا ضد ویروس می باشد.

3-کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ماده شیمیایی indole -3-carbinol  می باشد که این ماده می تواند با سرطان سینه مبارزه کند و این کار را از طریق تبدیل استروژن تولید کننده سرطان به نوع استروژن محافظ، انجام می دهد. کلم بروکلی همچنین حاوی ماده گیاهی به نام سولفورافین sulforaphane است که در پیشگیری از برخی از انواع سرطان ها مثل سرطان کولون و رکتوم نقش بسزایی دارد. سولفورافین باعث تولید آنزیم های خاصی در بدن می شود که می تواند رادیکال های آزاد و مواد سرطان زا را غیرفعال کند. این آنزیم ها رشد تومورها را در حیوانات آزمایشگاهی مهار کرده اند.

4- انگورها

انگورها غنی از ترکیبات پلی فنول مانند رزوراترول resveratrol هستند. پلی فنول ها، آنزیم هایی را که باعث تحریک رشد سلول های سرطانی و سرکوب سیستم ایمنی می شوند را مهار می کنند. آنها همچنین حاوی الاژیک ellagic هستند. الاژیک اسید ترکیباتی هستند که آنزیم های رشد سلول های سرطانی را مسدود می کنند و این عمل باعث کاهش سرعت رشد تومورها می شود.

در ویدئوهای بعدی با 6 سوپر ماده غذایی دیگر جهت نابودی سرطان آشنا خواهید شد.

                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                                                                ترجمه و تنظیم: دکتر رزا ابوالقاسم