موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

یک تکنیک ژاپنی برای کاهش استرس در عرض 5 دقیقه


یک تکنیک ژاپنی برای کاهش استرس در عرض 5 دقیقه

 همه ما روزانه به خاطر مسائل زیادی دچار استرس می شویم مانند روابط کاری، خانوادگی، مسائل مالی، رفتار اطرافیان و بسیاری از مسائل دیگر. مقدار کمی استرس در طول روز طبیعی و حتی ضروری است ولی اگر استرس از یک حد مشخصی بالاتر رود می تواند سلامت جسمی و روحی شما را به خطر بیندازد.
در این ویدئو میخواهم روشی را به شما آموزش دهم که شاید باورش سخت باشد ولی شما می توانید با به کار بردن این روش به سرعت از شر استرس خلاص شوید. یک روش قدیمی ژاپنی برای رهایی از استرس وجود دارد که انجام آن بیشتر از ۵ دقیقه طول نمیکشد.
برای انجام این روش ابتدا باید بدانید که هر انگشت دست نشان دهنده یک احساس متفاوت در بدن می باشد.
انگشت شست کمک می‌کند که با اضطراب و نگرانی مقابله کنید.
انگشت اشاره مسئول مبارزه با ترسها میباشد.
انگشت میانی مسئول کنترل خشم و عصبانیت است.
انگشت حلقه به کاهش افسردگی و اندوه کمک می‌کند.
انگشت کوچک هم در افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس نقش دارد و نشان دهنده عزت نفس می باشد.
چند  بار سریع عملکرد این انگشتان را تکرار کنید تا انرا به خاطر بسپارید.

چگونه این تکنیک را برای کاهش استرس را انجام دهیم؟

برای هماهنگی انرژی و تعادل بین احساسات بدن، هر انگشت را را با دست مخالف بگیرید و مطابق شکل همه انگشتان و شست دست مخالف را دور آن حلقه کنید و هر انگشت را حدود یک تا دو دقیقه نگه دارید. وقتی احساس پرش در دست را حس میکنید در واقع این روش دارد جواب می‌دهد. اگر می‌خواهید ذهن خود را آرام کنید مطابق شکل به آرامی کف دستتان را با انگشت شست مخالف به مدت یک دقیقه فشار دهید. این کار باعث رهایی از افکار منفی و استرس می‌شود. این کار را هر روز انجام دهید تا به یک آرامش و تعادل درونی دست پیدا کنید.
به خاطر داشته باشید که روش‌های مختلف زیادی برای کاهش استرس وجود دارد مانند انجام یوگا، ماساژ، ملاقات با دوستان و یا گوش دادن به یک موزیک دلخواه. با این حال یکی از بهترین روش ها برای مقابله با استرس به کار بردن این تکنیک ژاپنی است که هر فردی در هر سن و جنسیتی و در هرمکانی به راحتی می‌تواند آن را انجام دهد.

دکتر روزا ابوالقاسم