موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

درمان کمر درد در 5 مرحله


درمان کمر درد در 5 مرحله

 حرکات کششی در درمان کمر درد بسیار موثرند در این ویدئو 5 حرکت کششی جهت درمان کمر درد به شما آموزش داده میشود. با انجام مداوم و روزانه این حرکات باعث تقویت عضلات و رهایی از کمر درد شده و به حفظ سلامت شما کمک میکند.
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت در جهان است و 80 درصد بزرگسالان در برهه ای از زندگی خود این شرایط را تجربه می کنند. در بیشتر موارد، کمردرد می تواند با موفقیت درمان شود.
به گزارش گروه سلامت عصر ایران ورزش یکی از موثرترین روش ها برای بهبود کمردرد است. افزون بر این، برخی تمرینات ورزشی ویژه کمر برای به حداقل رساندن تعداد و شدت عود کمردرد اهمیت دارند.

بهترین تمرینات ورزشی برای کمردرد

بهترین تمرینات ورزشی برای کمردرد شامل حرکات کششی ملایم کمر، شکم، کفل و ماهیچه های بخش مرکزی بدن می باشد. هر یک از تمریناتی که در ادامه ارائه شده اند به تقویت این ماهیچه ها کمک می کنند، اما باید با احتیاط انجام شوند. اگر با احساس درد در کمر خود مواجه شدید، باید ورزش را متوقف کنید. احساس ناراحتی یا درد جزئی در عضلات مساله ساز نیست، اما نباید با درد شدید مواجه باشید. هر یک از این تمرینات را می توانید با پنج تکرار آغاز کنید و با افزایش قدرت به مروز زمان تعداد تکرارها را افزایش دهید.
بنابر مطالعه ای که در سال 2017 در نشریه the Journal of Physical Therapy Science منتشر شد، پل زدن (Glute Bridges) به تقویت بزرگترین ماهیچه باسن یعنی گلوتئوس ماگزیموس کمک می کند. همچنین، این تمرین به تقویت دیگر عضلات بخش مرکزی بدن نیز کمک کرده و در پیشگیری از کمردرد موثر است.
توجه:
همواره پیش از آغاز یک رژیم ورزشی، به ویژه اگر با درد مواجه هستید، با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید. زمانی که تمرینات ورزشی برای کمر را آغاز می کنید، حرکات را آرام و ساده انجام دهید و از انجام حرکات پیچیده پرهیز کنید. اگر با احساس درد در کمر یا سیاتیک که به سمت پا پایین می رود، مواجه شدید، ورزش را متوقف کنید.