موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

نوع آرایش و روانشناسی شخصیت افراد

نوع آرایش و روانشناسی شخصیت افراد

احتمالاً تاکنون در خصوص ارتباط نوع آرایش افراد و روانشناسی شخصیت شنیده‌اید. در این مقاله قصد داریم در مورد نوع آرایش و روانشناسی شخصیت افراد و همچنین مدل آرایش چشم و مدل آرایش 2017 صحبت کنیم. فرقی نمی‌کند نوع آرایشی که برای چهره خود انتخاب می‌کنید چگونه است باید بدانید ظاهرتان اطلاعات بسیاری از خصوصیات و خلقیات شما به دیگران منتقل می‌کند. اکنون قصد داریم با بررسی دقیق تمایلات آرایشی روزانه شما بگوییم که شخصیت شما چگونه است؟ 

گونه‌های سرخ, لب‌های گلگون و ابرو‌های حالت دار 
این دست افراد دارای شخصیتی قوی، ایمن و زنانه بوده و فردی نیست که در حاشیه نشسته و یا در اظهار نظر در زندگی خجالتی باشد. همچون شخصیت آنها آرایش صورت این افراد نیز نشانگر خلاقیت و اعتماد بنفس آنها است. این افراد به هر چیزی که چهره آنها را مرکز توجه قرار دهد همچون گونه‌های گلگون، ابروهای حالت دار و لب‌های درخشان تمایل دارند. اعتقاد دارند که زندگی کوتاه است پس چرا نباید اندکی در استفاده از رنگ‌ها افراط کرد.
 
خط چشم پررنگ و لب‌های صورتی
این افراد شخصیتی منظم و خود کفا دارند و به جزئیات بسیار اهمیت داده و از هنر به خاطرسپاری تولد، اطلاعات طالع‌بینی و شغلی اشخاص برخوردارند. آرایش صورت این افراد همچون خطوط چهره نسبتاً منحنی، لب‌های کاملاً صورتی و صورت درخشان آنها نیز در راستای شخصیت‌شان است. این افراد عموماً افراد برنامه‌ریز و دقیقی هستند.
 
رژ لب‌های تیره و مژگان سیاه
در خصوص این افراد نمی‌توان تصمیم گرفت که آرایش صورت آنها و یا رفتارشان جسورانه‌تر است. این افراد به هیچ وجه خجالتی و یا کم رو نبوده و بسیار رک و صریح هستند و زمانی که این افراد آتشی مزاج در حلقه دوستانی که آنها را می‌شناسند و دوستشان دارند هستند، برخی آنها را تهدیدآمیز یافته و سعی می‌کنند از آنها فاصله بگیرند. مثل هر امری در زندگی در آریش صورت نیز سعی می‌کنند هر چیزی را یکبار امتحان کنند. از مژه‌های بلند گرفته تا رژ لب‌ تیره. این افراد عموماً دوست دارند که درجمع شخصیت غالب باشند و بسیار جدی به نظر بیایند.

آرایش طبیعی و ملایم
در ترسیم شخصیت این دست افراد در زمان بحران، قبل و بعد از آن افراد آرامی هستند. در حالی که برخی طبیعت ساده گیر آنها را به دلیل منفعل بودن و یا زودباور بودن می‌پندارند اما حقیقت چیز دیگری است. حقیقت ماجرا آن است که این افراد حرف‌ها و ایده‌های زیادی برای گفتن دارند، اما این ایده‌ها را به شیوه‌ای کاملاً گزینشی ابراز می‌کنند تا وضع موجود را بهم نریزند. آنها در میان دوستانشان اغلب حافظ صلح، مهربان و خردمند هستند. این رویکرد آرام همچنین می‌تواند به کلید زیبایی و جذابیت آنها تبدیل شود. در حالی که آنها به آرایش صورت غلیظ مرسوم، احترام ‌می‌گذارند اما در عین حال به خوبی خود را می شناسند و می‌دانند که این سبک آرایشی مناسب آنها نیست. این دست افراد به آرایش طبیعی، مناسب و ملایم که کلاً پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد علاقه دارند. و صرفا از رژ لب، رژگونه، ریمل استفاده می‌کنند.

مدل آرایش چشم
یکی از نکات کلیدی در آرایش صورت که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد مدل آرایش چشم است. توجه کنید که در خصوص مدل آرایش چشم استفاده از آرایش روشن برای چشم‌های کوچک مناسب خواهد بود. برای بزرگتر و براق‌تر نشان دادن چشم استفاده از یک خط چشم رنگ روشن در خط مژگان پایینی است، از سوی دیگر مدل آرایش چشم برای روشن‌تر نشان دادن کل صورت در گوشه داخلی چشم خود از یک رنگ شرابی براق استفاده کنید. یکی دیگر از مدل‌های آرایش چشم متداول استفاده از سایه چشم مناسب چشم و نوع آرایش است.
یکی از متداول‌ترین مدل‌های آرایشی 2017 گرایش خانم‌ها به آرایش طبیعی و ملایم است. در این مدل آرایشی به ظاهر هیچ گونه آرایشی در چهره شخص دیده نمی‌شود ولی چهره خانم‌ها را لطیف‌تر و جذابتر نمایش می‌دهد. همچنین در مدل آرایشی 2017 گرایش به لب‌های درخشان و براق و استفاده از سایه چشم روشن نیز در حال مد شدن است. 
به اختصار می‌توان گفت گرایشات آرایشی اشخاص چه در آرایش چشم و یا آرایش صورت نشانگر شخصیت آن فرد بوده و از منظر روانشناسی حائز اهمیت می‌باشد. از سوی دیگر مدل آرایش 2017 به سمت و سوی آرایش کمتر و طبیعی تر گرایش داشته و این نشانگر اهمیت زیبایی طبیعی چهره در سال جاری است. مدل آرایش 2017 به سمت و سوی سادگی بیشتر و جلوه زیبای طبیعی و خدادادی چهره گرایش دارد.
 
1396/05/21