موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نقش تغذیه در تسکین درد بدن

نقش تغذیه در تسکین درد بدن

داروی طبیعی برای تسکین درد بدن
زمانهایی که از درد بدن رنج می برید ،شاید بتوانید با مصرف داروهای مسکن شیمیایی به طورموقت باعث تسکین درد خود شوید ؛اما برای درمان ریشه ای آن میبایست بدن خود را از درون مقاوم کنید.با افزودن 7 ماده غذایی معرفی شده در این مقاله به رژیم غذایی خود، درد کمتری را تجربه خواهید کرد.








زنجبیل

گیاه زنجبیل یکی از گیاهان پرکاربرد در طب سنتی محسوب می شود.این ریشه‌ی تند گیاه زنجبیل،  دارای خواص ضد تهوع  بوده و  تسکین دهنده دردهای معده میباشد. به علاوه زنجبیل در تسکین دردهایی نظیر دردهای عضلانی  ناشی از ورزش و دردهای قاعدگی نیز کاربرد دارد. در یک مطالعه، مشخص شد که تجویز کپسولهای حاوی زنجبیل، بیشتر از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن (ibuprofen) میتوانند موجب تسکین درد شوند. 




تخم کدو

تخم کدو که از گیاه کدو تنبل یا کدو حلوایی به دست می آید منبع غنی‌ای از منیزیم است.منیزیم یک ماده معدنی است که میتواند باعث تسکین دردهای میگرنی شود . این ماده همچنین در پیشگیری و درمان پوکی استخوان نیز کاربرد دارد. برای دریافت منیزیم بیشتر، علاوه بر تخم کدو می توانید از بادام ، سبزیجات دارای برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ)، لوبیا و عدس در رژیم غذایی خود استفاده کنید. 



ماهی سالمون 

ماهی سالمون، دارای اسیدهای چرب امگا3 می باشد که دارای خاصیت ضد التهابی است. این نوع ماهی تقریبا همه چیزهای خوب را برای بدن شما تامین میکند؛ماهی سالمون موجب سلامت قلب شده و  در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید ، درد  مفاصل را تسکین می دهد. البته گونه‌های دیگری از ماهی های آب سرد، مانند ماهی تن و ساردین نیز انتخاب‌های خوبی هستند. در مقابل بهتر است از مصرف ماهی تیلاپیا و گربه ماهی، اجتناب کنید زیرا سطح بالای  اسیدهای چرب امگا  6 موجود در این ماهی ها میتواند التهاب را افزایش  دهد.



زردچوبه

گیاه زردچوبه که در ادویه‌ی کاری نیز مورد استفاده قرار میگیرد ،می‌تواند بسیاری از فرآیندهای بدن شما از جمله التهاب را تحت تاثیر قرار دهد.  در مطالعه ای،  افرادِ مبتلا به آرتریت روماتوئید  و آرتروز که مکمل حاوی گیاه زردچوبه استفاده میکردند، توانستند بدون مواجه شدن با اثرات جانبی داروها، بهتر راه بروند. فلفل سیاه در جذب بهتر زردچوبه به بدن شما کمک میکند ؛یک پیشنهاد خوب این است که ترکیبی از ادویه جات را همراه با مقدار زیادی زنجبیل و عسل به صورت چای مصرف کنید. از کپسولهای زرد چوبه به عنوان ضد التهاب در بیماریهایی که به همراه درد مفاصل هستند ، کولیت اولسراتیو ، فیبرو میالژیا ، بیماری کرون و التهابات کبدی استفاده میشودکه در تسکین درد بسار موثر است.



روغن زیتون بکر

آیا دچار سوزش گلو شده اید؟ ترکیبی در روغن زیتون وجود دارد که مانند داروی مسکن ایبوپروفن عمل میکند پس حتما روغن زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانید. روغن زیتون فرابکر نیز دارای مواد روان کننده است و موجب میشود که مفاصل بدن به نرمی حرکت کنند و از آسیب آنها جلوگیری میکند؛بنابراین روغن زیتون میتواند به افرادی که دچار آرتروز هستند کمک کندو در تسکین درد موثر است. در هنگام طبخ غذا با روغن زیتون از دمای پایین استفاده کنید تا خواص آن از بین نرود. 



فلفل تند

فلفل تند دارای ماده ای به نام کپسایسین است که حرارتی که بعد از مصرف فلفل در بدنمان احساس میکنیم ناشی از آن است. از کپسایسین بعنوان ماده ضد درد در پمادها استفاده می شود. در برخی از مطالعات نشان داده شده که اگر به جای مالیدن فلفل بر روی پوست ، از آن در رژیم غذایی خوداستفاده کنیم، میتواند از ایجاد التهاب جلوگیری نماید. نکته جالب اینکه احساس  "سوختن "  ناشی از مصرف فلفل نیز یکی از ترفندهایی است که  مغز شما را  وادار به آزادسازی اندورفین میکند؛اندورفینها که مسکن طبیعی نیز نامیده می شوند سیگنال های درد را در بدن متوقف می کنند.




نعناع

روغن گیاه نعناع ، گرفتگی‌های عضلانی دردناک ، گاز و نفخ که جزو نشانه های سندرم روده تحریک پذیر هستند،را تسکین می دهد. چای نعناع ، تسکین دهنده خوبی برای دردها و گرفتگی های  گاه و بیگاه شکم است که در برخی از تحقیقات نیز تاثیر آن به اثبات رسیده است.

1396/08/13