موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

نقش آب قلیایی در سلامت بدن

نقش آب قلیایی در سلامت بدن

در این مقاله با عناوین زیر آشنا میشویم:

آب یونیزه یا قلیایی چیست؟
تاثیر یونیزاسیون آب در سلامت بدن
عملکرد دستگاه تصفیه و یونیزه کننده آب و انواع آن
هدف اصلی ازنوشیدن آب قلیایی
مدت نگهداری آب قلیایی
مقدار مصرف وزمان مصرف آب قلیایی
تاثیر آب قلیایی در ورزشکاران
نقش آب قلیایی در دوران بارداری






آب یونیزه یا قلیایی چیست؟
آب قلیایی یا آب آلکالین از یونیزاسیون آب با هدف جداسازی عناصر مفید به دست می آید. در واقع یونیزاسیون فرایندی است که در آن عناصر مغذی ضروری مانند کلسیم و منیزیم در آب حفظ و عناصر سمی و ناسالم که در قسمت اسیدی آب است جدا می شوند.

عملکرددستگاه تصفیه  و یونیزه کننده آب و انواع آن
دستگاه های یونیزه کننده آب دو کار انجام می دهند: 
1- فیلتراسیون و تصفیه آب که در واقع وظیفه ی از بین بردن آلودگی های آب را بر عهده دارد 
2- یونیزاسیون آب که در واقع توسط الکترودها به روش الکترولیز انجام می شود
شرکتهای معتبر سازنده دستگاه های متفاوتی برای مصارف خانگی و محیطهای کاری و مسافرتی تولید کرده اند.اصولا برای مصارف خانگی بهتر است که از دستگاه تصفیه آب به همراه فیلترهای مخصوص یونیزاسیون و تصفیه کننده استفاده نمود زیرا بسیار مقرون به صرفه است.
اما برای محیطهای کاری یا مسافرتی بهتر است از استیک قلیایی و یا فلاسکهای قلیایی کننده استفاده شود.
 
تاثیر یونیزاسیون آب در سلامت بدن 
الکترولیز آب به معنی متراکم کردن عناصر مفید و دفع سموم ازآب می باشد.الکترولیز باعث می شود که کلسیم، منیزیم، آهن، زینک، سدیم، مس، پتاسیم و منگنز در آب متراکم بشود. این امکان وجود دارد که نتوانیم از طریق رژیم غذایی نیازهای روزانه مان به این مواد مغذی را تامین کنیم. ولی در آب قلیایی تمام این عناصر وجود دارند. توجه داشته باشید که نوشیدن این نوع آب یکی از روش های تامین منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان است که به میزان کمی برای بدن لازم است توجه داشته باشید که اگر بخواهید از منگنز موجود در آب قلیایی بهره مند شوید باید ظرف 24 ساعت از آب قلیایی تولیدشده استفاده کنید چون این عنصر خیلی زود از بین می رود؛ بنابراین توصیه می کنیم که این آب خیلی سریع مصرف شده و از نگهداری آن در بطری ها و به طور طولانی مدت خودداری شود
 
هدف از نوشیدن آب قلیایی 
هدف اصلی ازمصرف آب قلیایی یا آلکالین درمان حالت اسیدوز بدن  است. اسیدوز به معنای میزان افزایش PH یا حالت اسیدی در خون و دیگر بافت هاست. اسیدوز خطر افزایش اختلالات مزمن را در بدن افزایش می دهد و علائم گوناگونی مانند سردرد، تهوع، اسهال و غیره در بدن ایجاد می کند. 

مدت نگهداری آب قلیایی
اگر آب قلیایی بعد از یونیزه شدن بلافاصله مصرف نشود دوباره خواص آن به حالت اولیه بر می گردد. به همین دلیل امکان بطری شدن و نگهداری طولانی مدت وجود ندارد. باید بدانید که آب قلیایی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که در صورت نگهداری طولانی مدت آن یعنی در 18 تا 24 ساعت اثر آن از بین خواهند رفت و pH آن بعد از یک تا دو هفته به سطح 7 می رسد. برای نگهداری  روزانه این آب بهتر است از ظروف شیشه ای استفاده شده و از محیط تاریک و سرد مانند یخچال استفاده شود.

مقدار مصرف
بدن انسان ظرفیت مقابله با سوءمصرف آب قلیایی  و ایجاد توازن در بدن را دارد ولی احتمال دارد مصرف زیاد و غیراصولی آب قلیایی اسید معده راکاهش دهد. 
بنابراین بهتر است  در ابتدای مصرف 3 تا 4 لیوان در روزو به تدریج مصرف آن را به 8 تا 12 لیوان افزایش داد.

 زمان مصرف آب قلیایی
بهترین زمان مصرف یک ساعت قبل و یک و نیم تا دو ساعت بعد از غذامی باشد. دلیل آن نیز به خاطر تأثیر آن روی اسید معده است. توصیه می کنیم از این نوع آب برای مصرف داروها نیز استفاده نشود.

تاثیر آب قلیایی در ورزشکاران
تحقیقات حاکی از آن است که دهیدراته شدن بدن (کم آبی بدن) می تواند ضریب عملکرد بدن ورزشکاران را پایین بیاورد. آب قلیایی سریع تر جذب بدن می شود در نتیجه می تواند به ورزشکاران در جهت تامین مجدد آب بدنشان کمک بیشتری بکند. آب قلیایی باعث افزایش اکسیژن خون نیز می شود که برای فعالیت عضلانی مفید است. در ورزش هایی که بدن به دلیل عدم وجود اکسیژن کافی، اسیدلاکتیک بیشتری تولید می کند آب قلیایی با سرعت بیشتر اکسیژن خون را تامین می کند.
 
 نقش آب قلیایی در دوران بارداری
فواید استفاده از آب قلیایی حاوی آنتی اکسیدان ، در بیماران با امراض زنانه بسیار مفید است به دلیل آنکه که این آب می تواند سموم بدن را خنثی کند . همچنین در دراز مدت این آب را بر روی افراد مبتلا به فشار خون بالای دوران بارداری آزمایش کردند و دریافتند که متوسط هوش نوزادان با مصرف آب یونیزه قلیایی افزایش یافته و باعث تقویت ضریب هوشی و جسمی جنین می شود.
 
1396/07/26

نظرات کاربران

  • زهرا محمدزاده 16 آبان 1396 0 0 پاسخ به این نظر
    استفاده از آب قلیایی تاثیر بسیار زیادی در کاهش
    استرس وخستگیهایم داشته و با تشکر از سایت و محصولات خوب شما