موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

معرفی انواع ماسک صورت و طرز تهیه آنها در خانه

لایه برداری با بهترین ماسک‌های لایه بردار خانگی و تجاری

دغدغه این روزها در هوای آلوده، کثیف شدن پوست صورت است. شما می‌توانید به‌سادگی در آشپزخانه برای خود بهترین لایه بردارها  و ماسک های ضد چروک را تهیه کنید که با این کار علاوه بر طبیعی بودن ماسک خیالتان از بابت تاریخ انقضای آن هم راحت میشود. بااین‌وجود، تهیه انواع ماسک‌ صورت خانگی در زندگی پرمشغله امروز، ممکن است برای همه افراد میسر نباشد؛ در این صورت می‌توانید از ماسک‌های لایه بردار و ضد چروک قابل اطمینان تجاری استفاده کنید که اثری مشابه و حتی بیشتر و سریع‌تر دارند.
در این مقاله به شما چند ماسک صورت خانگی و تجاری فوق‌العاده برای لایه برداری پوست و رفع چین و چروک صورت معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.
 

قبل از استفاده از هر ماسکی این قوانین را به خاطر بسپارید

فرقی نمی‌کند که از ماسک خانگی استفاده کنید و یا ماسک‌های تجاری، درهرحال قوانین مشترکی وجود دارند که می‌بایست قبل از استفاده از ماسک، نسبت به انجام آن‌ها متعهد باشید.
- حتماً حساسیت خود را نسبت به ماسک بسنجید.
- صورت خود را تمیزبشویید و خشک کنید.
- موهای خود را کامل بپوشانید.
- از ماسک در اطراف چشم و ابرو استفاده نکنید.
 

ماسک ذغال دشمن جوش سر سیاه

شاید تعجب کنید اگر بدانید همین ذغال سیاهی که به‌سختی از دست و ظروف پاک می‌شود، اگر به طور صحیح و اصولی تولید و فرآوری شود، می‌تواند یکی از بهترین پاک کننده و لایه بردارهای صورت باشد! سموم و همه آلودگی‌ها به شکل مؤثری به ذغال فعال می‌چسبند. فواید ماسک زغال عبارتند از:

پاکسازی پوست

در طول روز، آلودگی‌های زیادی منافذ پوستی صورت را مسدود می‌کنند. هنگامی‌که این خلل و فرج تمیز نباشند درواقع صورت شما هم تمیز نیست. هنگامی‌که ذغال چوب فعال به صورت ماسک مصرف می‌شود، با متصل شدن به خاک و آلودگی‌های روی پوست و داخل منافذ، آن‌ها را پاکیزه و تمیز کرده و شما تازگی و تمیزی را احساس می‌کنید. وجود همین آلودگی‌هاست که باعث بزرگ‌تر نشان دادن منافذ پوست می‌شوند.

مراقبت از پوست چرب

ذغال چوب فعال تنها چیزی است که برای کنترل چربی و مو به آن نیاز دارید. ذغال فعال می‌تواند چربی‌های اضافی ناخواسته را از پوست بیرون بیاورد و آن را صاف و تمیز نگه دارد. اگر پوستی خشک دارید بهتر است از این محصول فقط یک‌بار در هفته استفاده کنید، زیرا باعث خشکی بیشتر پوست شما می‌شود.

درمان آکنه

بسته به نوع آکنه، شما می‌توانید از صابون ذغال فعال به عنوان پاک کننده و کاهش‌دهنده التهابات آکنه‌ها استفاده کنید. لازم نیست کل صورتتان را با این محصول بشویید و فقط در بخش‌های جوش دار صورت یا بدن از آن کمک بگیرید.

کاهش اثرات زخم و گزیدگی

شما می‌توانید برای درمان بیماری‌های پوستی جزئی شامل نیش‌زدگی حشرات، زخم‌ها، برش‌ها و تاول‌ها از زغال چوب فعال‌شده استفاده کنید. این محصول هر نوع زهر و عفونتی را جذب کرده و روند درمان را تسریع می‌کند.

تهیه ماسک ذغال در خانه

شما می‌توانید از نوع تجاری ماسک ذغال  و یا نوع خانگی آن استفاده کنید. برای تهیه این ماسک در خانه، یک‌دوم قاشق چای‌خوری از ژلاتین و ذغال فعال را در یک کاسه ترکیب و سپس آب گرم، آب مقطر و مقدار کمی سرکه اضافه کنید. ژلاتین نیز آکنه را از بین می‌برد و کلاژن سازی می‌کند تا چین و چروک و خطوط صورت محو شوند.
مخلوط به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملاً خشک شود و سپس ماسک را به سمت بالا بکشید. پس از آن به پوست خود روغن نارگیل بزنید تا قرمزی را خنثی کند. این ماسک سه یا چهار بار در ماه برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی توصیه می‌شود.

جوانی ماندگار با ماسک پرتقال

به کمک آنتی اکسیدان موجود در این ماسک از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری ژلاتین را حرارت دهید. 4 قاشق غذاخوری آب پرتقال به آن اضافه کنید. مخلوط را در دیگ بخار گرم کنید. کف قابلمه‌ای چند سنگ قرار دهید، درون آن آب بریزید و کاسه‌ای را روی سنگ‌ها قرار دهید، دیگ بخار شما آماده است. پس از خنک شدن، آن را روی صورت بمالید. صبر کنید ماسک کاملاً خشک شود. از این ماسک یک‌بار در هفته برای داشتن پوست سالم و درخشان استفاده کنید. اگر تهیه این ماسک در منزل دشوار است می توانید از ماسک رویال ژلی و عسل استفاده کنید.

 

پاکسازی پوست صورت با ماسک شیر

شیر حاوی اسید لاکتیک است و به عنوان پاک کننده پوست شما عمل می‌کند و عمیق‌ترین لایه‌ها را پاکسازی می‌کند. جهت تهیه ماسک شیر، یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در یک ظرف حرارت دهید و یک‌دوم قاشق غذاخوری شیر را به آن اضافه کنید و مخلوط را در دیگ بخار حرارت دهید. پس از خنک شدن، آن را روی صورت بمالید. صبر کنید تا ماسک کاملاً خشک شود. ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید. می‌توانید یک‌بار در هفته آن را امتحان کنید.
 

پوستی مرطوب با آلوئه ورا

این گیاه دارای خواص آرام‌بخش و مرطوب‌کننده پوست است و همچنین باعث بهبود التهاب، تحریک و خارش می‌شود. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با روغن ویتامین E مخلوط کرده و روی پوست بمالید. پس از خشک شدن آن را با آب گرم بشویید و دو یا سه بار در روز و حداقل برای یک هفته این کار را تکرار کنید. خوشبختانه انواع ماسک آلوئه ورا  در داروخانه ها موجود میباشد.

لایه برداری با سرکه سیب

فکرش را می‌کردید که سرکه سیب برای لایه برداری پوست شما عالی باشد؟! اسیدهای موجود در سرکه سیب به‌آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. برای تهیه این ماسک یک قاشق چای‌خوری آرد، یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری سیب‌زمینی رنده شده را باهم مخلوط کنید و با دست یا قلم‌مو مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند. پس از آن ماسک را با پارچه‌ای تمیز، پاک کنید و صورت را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید این مخلوط را اطراف چشم نزنید. این ماسک برای افرادی که دارای لک‌های ناشی از افزایش سن یا لک‌های ناشی از نور آفتاب هستند، توصیه می‌شود. فراموش نکنید فقط ماهی یک‌بار می‌توانید از آن استفاده کنید. این ترکیب را فقط برای یک‌بار استفاده، تهیه کنید؛ چون قابل نگهداری نیست. و یا می توانید از ماسک ضد لک و روشن کننده قابل نگهداری استفاده نمایید.
 

استفاده از روغن زیتون برای خداحافظی با سلول‌های مرده پوست

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب‌کننده و آبرسان عالی برای پوست خشک عمل می‌کند و حاوی ویتامین E است که با پیری پوست مقابله می‌کند.
  • روش اول: برای لایه برداری با روغن زیتون کافی است آن را کمی در مایکروفر گرم کنید و به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.
  • روش دوم: دو قاشق غذاخوری نمک را با روغن زیتون مخلوط کنید. خمیر به دست آمده یک اسکراب برای تمیز کردن سلول‌های مرده پوست است که از آن دو بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.
 

لایه برداری پوست با جو دو سر

جوی دو سر وظیفه کاهش خارش و تحریک پوست برای لایه برداری را ایفا می‌کند. همچنین آرام‌بخش و رطوبت رسان پوست است. یک فنجان بلغور جوی دوسر را به یک وان حمام پر از آب گرم اضافه کنید و 30 دقیقه در آن استراحت کنید. سپس بدن خود را با آب تمیز بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. برای اتمام کار، یک مرطوب‌کننده ملایم بزنید. با این حمام، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برید.
 

ماسک طلا را امتحان کنید!

اگر خواستید یک تیر و چند نشان بزنید از ماسک طلا استفاده کنید؛ البته ماسک طلا را نمی‌توانید در خانه بسازید و باید آن را از یک داروخانه معتبر تهیه کنید! طلا به تحریک رشد سلولی کمک می‌کند تا سلول‌های سالم و قوی پوست را بازسازی کرده و یک لایه سفت و محکم ایجاد شود. خواص ضد التهابی طلا باعث کاهش ترشح ملانین شده و لک‌های ناشی از پیری را کاهش می‌دهد. با قرار دادن طلا بر روی پوست، میزان بیشتری خون در آن بخش از پوست جریان می‌یابد و درنتیجه سرعت بازسازی سلول‌ها بیشتر می‌شود. حتماً می‌پرسید ماسک طلا چگونه اثر می‌کند؟


ماسک طلا سلامت پوست را تضمین می‌کند

طلا یک هدایتگر الکتریکی عالی است و موجب انتقال الکتریکی بین سلول‌ها می‌شود. این سیگنال‌های بیوالکتریک باعث تسریع در بازسازی سلول‌ها و ترویج تولید سلول سالم می‌شود.

ماسک طلا سلول‌ها را بازسازی می‌کند

طلا به تحریک رشد سلولی کمک می‌کند تا سلول‌های سالم و قوی پوست را بازسازی کرده و یک لایه سفت و محکم ایجاد شود. ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها با هر بار استفاده از محصولات حاوی نانو ذرات طلا کاهش می‌یابد.

ماسک طلا چربی‌ها را بیرون می‌کشد

ذرات طلا مانع از تجمع چربی در لایه‌های پوست شده و در درمان زخم‌های دیابتی بسیار مؤثر است. به طور خلاصه، طلا، طلا است. شما باید آن را امتحان کنید و از تأثیرات شگفت‌انگیز این ماسک صورت برای جوانی و حفظ آن لذت ببرید.

ماسک طلا یک ضد باکتری واقعی است

طلا دارای خواص ضد باکتری بوده و در انتقال مولکول‌های اکسیژن به پوست برای تجدید سلول‌سازی و درمان زخم‌ها و اختلالات التهابی پوست مؤثر است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              داروخانه تهران
 
 
1397/09/01