موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

علل جوش های آقایان و راههای درمان آن

علل جوش های آقایان و راههای درمان آن

 
در این مقاله با عناوین زیر آشنا می شوید:
-علل بروز جوشهای صورت و بدن آقایان(آکنه و کورک)
-مشخصات جوش های آقایان
-پیشگیری و درمان جوش صورت آقایان
-پیشگیری و درمان جوش های بدن آقایان
-درمان آکنه های مزمن و مقاوم

 

علل بروز جوشهای صورت و بدن آقایان(آکنه)

 

آکنه تنها مربوط به نوجوانان نیست و می‌تواند در هر فرد بالغی ایجاد شود. در این مقاله درباره دلایل بروز جوش صورت و بدن( آکنه )در مردان و راهکارهای درمانی آن اطلاعاتی به دست می‌آورید. در بیشتر افراد تغییرات هورمونی می‌تواند باعث ایجاد آکنه یا کورک شود. این هورمون‌ها، چربی‌هایی را در سطح بدن ایجاد می‌کنند که می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوستی و گاهی اوقات موجب رشد باکتری‌ها بر روی پوست می‌شود. هر دوی این موارد، می‌توانند موجب ایجاد جوش شوند.
در مردانی که پدرانشان دارای آکنه‌های شدید بوده‌اند، احتمال بیشتری برای بروز آکنه وجود دارد. گاهی اوقات داروهایی مثل لیتیوم که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می‌شود و نیز کورتیکواستروئیدهایی مثل پردنیزولون، می‌توانند موجب ایجاد آکنه شوند.

مشخصات جوش های آقایان

مردان اغلب در صورت و یا در پشت خود دچار آکنه ,جوش و کورک می‌شوند. خوراکی‌های شیرین، می‌توانند موجب تشدید آکنه شوند. جوش‌هایی که در پشت ظاهر می‌شوند؛ اغلب در آب و هوای گرم و یا در هنگام انجام تمرینات ورزشی با تعریق افزایش پیدامی‌کنند.
کنترل این جوش‌ها، نسبت به جوش‌های موجود در سایر قسمت‌ها، مشکل‌تر است؛ گاهی جوشها قرمز و برجسته و کورک مانند هستند و گاهی چرکی. برخی از مردان یکسری برجستگی‌های ناشی از اصلاح در بدن خود دارند که شبیه به آکنه است؛ اما موهایی که به صورت زیر پوستی رشد می‌کنند و یا اصلاح اشتباه، دلیل اصلی بروز این مورد می‌باشد.


پیشگیری و درمان جوش های صورت آقایان(آکنه)

همیشه پوست خود را تمیز نگه دارید. برای این منظور، انواعی از محلو لهای پاک کننده و پن های ضد عفونی کننده و ضد آکنه و کرمهای ضدجوش و آکنه در داروخانه ها موجود می باشد که می توانید با توصیه پزشک یا داروساز از آنها استفاده نمایید.
از لیف حمام نو، بهداشتی و ملایم برای پوست خود استفاده کنید. وقتی اصلاح می‌کنید، همواره از ماشین تمیز استفاده کنید. ممکن است نیاز باشد از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید، رتینول، یا اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه خود استفاده کنید.
گاهی ممکن است پزشکتان برای شما یک آنتی بیوتیک تجویز کند که برای جلوگیری از ایجاد جوش، آن را با فوم اصلاح خود مخلوط نمایید و به صورتتان بزنید. اگر تیغ‌های اصلاح باعث تشدید آکنه شما می‌شوند، سعی کنید از ماشین اصلاح برقی استفاده کنید و از اصلاح بیش از حد صورتتان اجتناب کنید.

پیشگیری و درمان جوش های بدن آقایان

در هنگام استحمام، از بُرسی استفاده کنید که بتوانید با استفاده از آن، مناطقی از پشت خود را که دسترسی ندارید، بشوییدو به جای صابون از پن های آنتی باکتریال و ضد جوش استفاده نمایید.محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک، می‌توانند ایجاد آکنه در پشت شما را کنترل کنند. شما برای تهیه این محصولات نیازی به نسخه پزشک ندارید. از لباس‌های نخی آزاد استفاده کنید تا پوستتان در نواحی درگیر با آکنه تحریک نشود.

جوشهای مزمن و آکنه های مقاوم

 اگر در منزل به مدت 4 تا 8 هفته درمان را انجام داده‌اید، ولی آکنه‌های شما هنوز از بین نرفته‌اند، شاید لازم باشد که با یک متخصص پوست مشورت کنید. در هنگام ملاقات، متخصص پوست، پوست شما را چک خواهد کرد و یک برنامه درمانی به شما توصیه خواهد کرد.
ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک داشته باشید؛ شکل قوی‌تر داروهای حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک، یا نوعی دارو به نام رتینوئید، می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد. اگر آکنه‌ی شما شدید باشد، ممکن است دارویی با نام ایزوترتینوئین برای شما تجویز شود.
گزینه‌های دیگری هم برای درمان آکنه مردان وجود دارد. یکی از آن‌ها، استفاده از درمانهای لیزری و یا درمان نوری می باشد.
 
1396/08/15