موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

داروخانه تهران، مرکز مشاوره داروئی

آشنایی با داروخانه تهران و خدمات آن


داروخانه آنلاین تهران,  20 سال پس از تاسیس داروخانه تهران واقع در میدان رسالت، خیابان نیروی دریایی پلاک 35، در بهار 1396 به آدرس  144tehranpharmacy.comجهت خدمات رسانی به مشتریان این داروخانه تاسیس شد.
در وبسایت داروخانه تهران کلیه اقلام غیردارویی داروخانه از قبیل مکمل های غذایی، ورزشی، گیاهی، کالاهای آرایشی بهداشتی، تجهیزات پزشکی و ارتوپدی موجود میباشد. جهت دسترسی بهتر و انتخاب راحت تر محصولات داروخانه توسط مشتریان محترم، دسته بندی های مختلفی در قالب منوهایی در وبسایت داروخانه قرارداده شده است.و ارسال رایگان محصول خدمتی است که جهت رفاه حال مشتریان برای اعضای سایت داروخانه آنلاین در نظر گرفته شده است.
سرویس دیگری که در اختیار مشتریان داروخانه اینترنتی قرار گرفته بخش رژیم آنلاین است که برای افرادی با اضافه وزن، کمبود وزن، بیماران دیابتی، کلیه بیماری های خاص که نیاز به رژیم های خاص درمانی دارند طراحی شده است که توسط متخصص تغذیه و بررسی مشخصات بیمار ,رژیم هر شخص بنا به شرایط خاص آن فرد تجویز و به آدرس پست الکترونیکی عضو وب سایت ارسال می شود.
در داروخانه اینترنتی تهران هر هفته در قسمت جدید ترین ها در صفحه اصلی, شما را با جدید ترین مکمل ها,  وسایل و تجهیزات و کرم های آرایشی که وارد داروخانه ها شده است با توضیحات کامل محصول , آشنا می کنیم.همچنین هر هفته برای جلب رضایت مشتریان عزیز در قسمت تخفیفات ویژه , چند محصول اعم از مکمل های غذایی , لوازم مادر و کودک, مکمل های ورزشی, وسایل ارتوپدی, لوازم و کرم های آرایشی و تجهیزات پزشکی با تخفیف ویژه در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.
همچنین شما می توانید محصول خود را بر اساس برترین برند های روز جهان و پرفروش ترین های جهان انتخاب نمایید.
با توجه به اینکه در دنیای امروز استفاده از گیاهان طبیعی و محصولات ارگانیک جایگاه ویژه ای در میان همه پیدا کرده است ,  ما نیز در داروخانه آنلاین تهران در منو اصلی, بخشی را به داروهای گیاهی و کاربرد آنها اختصاص داده ایم.
در بخش کلیپ گرام داروخانه اینترنتی ,ویدئوهای آموزشی در مورد آشنایی با بیماری ها، ورزش و سلامت بدن، مادر و کودک، پوست مو و زیبایی، و ...جهت افزایش اطلاعات اعضاء سایت داروخانه اینترنتی تهران قرار داده شده است.



در قسمت مقالات و اخبار  داروخانه ,شما را با جدیدترین تحقیقات و اطلاعات در زمینه بیماریها و روشهای درمانی و انواع مکمل های غذایی و هر آنچه که به بهبود زندگی در دنیای امروز کمک می نماید آشنا می کنیم.
نکته مهم در خریدهای اینترنتی ,اعتماد به اعتبار سایت و اصالت محصول می باشد. خوشبختانه در حال حاضر وجود داروخانه بصورت آنلاین , باعث اعتماد مشتریان در خرید انواع کرم ها و لوازم آرایشی و ارتوپدی شده است و در مورد مکمل ها هم خوشبختانه سایتهایی که مجوز از سازمان غذا ودارو جهت تاسیس سایت نداشته باشند اجازه فروش مکمل را ندارند و تحت پیگیری بازرسین پلیس فتا قرار می گیرند. جهت اطمینان کلیه مشتریان داروخانه، محصولات موجود در سایت دارای برچسب اصالت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در نتیجه با اطمینان خاطر از اصالت کالاها می توانند در منزل یا محل کار ,خرید خود را انجام داده و در محل ,کالای خود را تحویل بگیرند. در مورد فروش مکمل بدنسازی نیز داروخانه آنلاین تهران به آدرس tehranpharmacy.com ، جزء داروخانه های منتخب راک دارو و کارن می باشد. همچنبن تیم تخصصی داروخانه تهران که متشکل از دکتر داروساز، پزشک، متخصص تغذیه و مشاور پوست مو و زیبایی است همواره آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما در مورد مشکلات سلامتی و بهداشتی , کاربرد مکمل های غذایی و داروها و اثرات جانبی آنهاست.
هدف دکتر بهرام دهخوارقانی، موسس و مسئول فنی داروخانه تهران در تاسیس وبسایت داروخانه تهران,دسترسی راحت تر و خرید آسان تر جهت کلیه افراد جامعه حتی در شهرستان های دوردست که امکان دسترسی به کلیه مکمل ها و محصولات داروخانه ای را ندارند, میباشد. و هم اکنون بسیاری از مشتریان ما ساکن مناطق دور دست کشور هستند .
 داروخانه تهران جزء داروخانه های منتخب و خاص حوزه معاونت غذا و دارو دانشکده شهید بهشتی است و با اخذ مجوزهای لازم از جمله ارائه داروهای خاص و تک نسخه ای مشغول خدمت رسانی به بیماران سرطانی و خاص و همچنین مرکز مشاوره دارویی و پاسخگوی سوالات شما در زمینه مواردمصرف، عوارض جانبی و قیمت روز داروها می باشد.
ارسال سریع , اطمینان از اصالت کلیه مکملها و کالاهای بهداشتی , مشاوره آنلاین در موردکلیه کالاها در صورت نیاز , سعی در بالا بردن اطلاعات اعضا سایت از طریق فیلمها و مقالات آموزشی و قیمت مناسب از مزیت های وب سایت داروخانه تهران است.
در قسمت برترین پرسش و پاسخ ها اعضا محترم سایت هر نوع سوالی که در مورد مصرف داروها و مکمل ها، مشکلات پوستی و مشاوره در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی و ... داشته باشند ,در اسرع وقت توسط تیم داروخانه اینترنتی تهران پاسخ داده خواهد شد.
در داروخانه اینترنتی تهران فقط اقلام غیر دارویی به فروش می رسد زیرا فروش و تجویز دارو طبق قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق اینترنت ممنوع است زیرا برای خرید داروهای OTC (بدون نسخه) نیاز به بررسی بیشتر توسط دکتر داروساز از نظر داروهای مصرفی بیمار و بررسی تداخلهای دارویی احتمالی و مشاوره های لازم می باشد.
در مورد داروهای نسخه ای نیز داروهای هر نسخه باید توسط دکتر داروساز کنترل و تطبیق داده شود و توصیه های لازم به بیمار به صورت شفاهی توضیح داده شود. بنابراین در داروخانه های آنلاین  فروش هرگونه دارو اعم از بدون نسخه و با نسخه پزشک ممنوع است.


 

 اصطلاحاتی در مورد داروخانه

مسئول فنی- همان دکتر داروساز است همیشه در دراگ استور حضور دارد و مسئولیت کنترل نسخ تجویزی، مشاوره با بیمار، توضیح چگونگی مصرف دارو و عوارض جانبی دارو و کلیه وظایف تخصصی داروخانه را بر عهده دارد.

نماد داروخانه -در ایران قدیم مار نشانه زندگی و سلامتی بود و جام نیز به نشانه دوستی در جشن ها و مراسم برای استفاده نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گرفته و به کسی که حال خوبی نداشت بیمار به معنی بی زندگی و بی سلامتی گفته می شد و به تدریج مار , نماد سلامتی و داروخانه محسوب شد که تا کنون نیز این علامت در داروخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

داروهای OTC - به داروهایی گفته می شود که بیمار بدون نسخه می تواند از داروخانه دریافت کند و لیست داروهای بدون نسخه هر کشور می تواند با کشورهای دیگر تا حدی متفاوت باشد. نکته مورد توجه این است که این داروها حتما باید با مشاوره دکتر داروساز دریافت شود تا تداخل دارویی با داروهای مصرفی بیمار و توصیه های دارویی مورد نیاز توسط دکتر داروساز توضیح داده شود.

حق فنی - مبلغی است که در زمان تحویل نسخه به بیمار در ازای پیچیدن نسخه، کنترل عدم تداخل دارو، ثبت دستور دارو، دادن مشاوره و توصیه لازم به بیماران دریافت می شود. این تعرفه در سال 1365 به مبلغ 5 تومان برای کمک به تامین هزینه های داروخانه وضع شد و هم اکنون این مبلغ به2100 تومان بابت هر نسخه رسیده است.

وظايف مؤسس و مدیر مسئول داروخانه 

- رعايت شئونات اسلامی ، اخلاقی و مسايل حرفه ای در داروخانه
- اشراف بر امور داروخانه ( بغير از وظايف مسئول فنی ) به طوريكه داروخانه بتواند فعاليت های خود را به نحو مطلوب ادامه دهد .
- رعايت و اجرای نظريات و پيشنهادات فنی و بهداشتی مسئول فنی داروخانه
- تامين وتدارك اقلام داروئی و مواد اوليه مورد نياز ساخت داروهای تركيبی ، شير خشك ، مكملهای غذايی ، غذاهای كمكی شيرخواران ، فرآورده های آرايشی بهداشتی و لوازم مصرفی پزشكی مجاز از طريق شركتهای معتبر مورد تاييد وزارت طبق ضوابط و با نظارت مسئول فنی
- تامين كادر فنی و خدماتی واجد شرايط در داروخانه طبق ضوابط
- رعايت نظافت و بهداشت عمومی داروخانه
- اجرا و رعايت كليه مقررات ، ضوابط و دستورالعملها و تذكرات دانشگاه مربوطه و وزارت بهداشت و در صورت لزوم ابلاغ به كاركنان داروخانه
- همكاری با بازرسين دانشگاه ، اداره كل و معاونت غذا و دارو
- مشارکت در طرح های همگانی سلامت 
- پاسخگویی به سوالات دارویی مراجعین
لازم به ذکر است در اکثریت موارد موسس و مسئول فنی داروخانه یک نفر میباشد که همان دکتر داروساز است.

نکته مهم – علاوه بر نکات فوق , آن چه که یک داروخانه را با رعایت تمام مسایل ذکر شده , متفاوت از داروخانه های دیگر می نماید و یا بعبارتی آن را منتخب می کند حضور مداوم موسس و مسئول فنی داروخانه و نظارت همه جانبه و به روز بودن علم و آگاهی مسئول فنی داروخانه جهت شناخت داروهای جدید درسراسر جهان, جهت مشاوره صحیح به بیمار می باشد. چرا که امروزه رمز موفقیت در هر امری بویژه امور پزشکی که با سلامت جامعه در ارتباط است مدیون علم و دانش در کنار مدیریت صحیح وارائه خدمات سلامت محور که در اصل همان بهترین نوع خدمات به بیمار با در نظر گرفتن سلامت مشتری یا بیمار به عنوان اولویت اول در سطح خدمات می باشد .پس به خاطر داشته باشید که موفقیت هیچ مجموعه ای ,اتفاقی نیست .


به همین دلیل امروزه در داروخانه های اینترنتی معتبر , باشگاه مشتریان جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است تا بتوان خدمات بهتر و ویژه تری به مشتریان ارائه نمود.

تاریخجه داروخانه در ایران

دواخانه نظامی که قدیمی ترین داروخانه ایران است در حدود سال‌های ۱۲۳۹-۱۲۳۳ خورشیدی توسط ارتش ایران طی حراجی که در اتریش انجام شده بود خریداری گردید و تصدی آن به هادی خان سرتیپ سپرده شد. تمامی تجهیزات و لوازم دواخانه از اتریش خریداری شده و وارد ایران شده بود. این داروخانه در خیابان امیرکبیر (چراغ برق سابق) بود.
حدود ۳۰ سال بعد، پس از درگذشت هادی خان، خواهرزاده وی عبدالحسین خان نظامی که تحصیلات خود را در رشته داروسازی در دارالفنون به پایان رسانده بودمسئولیت داروخانه را بر عهده گرفت.
در سال ۱۳۶۷ دواخانه نظامی پس از درگذشت عبدالحسین خان نظامی تعطیل شد. دکتر امیرهوشنگ نظامی آخرین وارث این داروخانه بود که پس از درگذشت وی، این داروخانه  در سال ۱۳۷۱ به دانشکده داروسازی دانشگاه تهران منتقل شد.

داروخانه تهران 1398/04/16

نظرات کاربران

  • مژگان خورشیدی 15 اردیبهشت 1400 0 0 پاسخ به این نظر
    سلام من از سایت شما ایرن ۲۷خریدم ولی شماره مرسوله و اینکه کی بدستم میرسه و رو ب من ندادن؟
  • ناهید 31 فروردین 1399 0 0 پاسخ به این نظر
    سلام وقت بخیر نسخه هم پذیرش میکنید
    یا فقط مکمل ها و بهداشتی و.....