موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

تشخیص محصولات آرایشی تقلبی و اصل

تشخیص محصولات آرایشی تقلبی و اصل

 

اگر آرایش کردن برایتان یک مسئله مهم است این راهنما را برای تشخیص محصولات آرایشی تقلبی بخوانید.

بازار اجناس تقلبی فقط به کیف و کفش و طراحی لباس ختم نمی‌شود. محصولات آرایشی تقلبی هم یکی از مشکلات بزرگی است که گریبانگیر آرایش کنندگان شده است.
نه تنها در بازار ایران بلکه در بازارهای جهانی و محصولات آرایشی مانند «مک» و «استی لادر» هم که جزء محصولات لوکس محسوب می‌شوند درگیر معضل محصولات آرایشی تقلبی هستند و حتی وب‌سایت‌هایی مانند آمازون و ebay هم محصولات آرایشی تقلبی را در سایت‌هایشان به فروش می‌رسانند.
با خریدن اجناس تقلبی موجود در بازار شما نه تنها هزینه اضافی را به سبد خریدتان تحمیل می‌کنید بلکه سلامت بدنتان را هم به خطر می اندازید. 
پوست شما ممکن است با مصرف محصولات آرایشی تقلبی دچار مشکلات جدی شود که درمان آن ممکن است سالیان زیادی به طول بیانجامد.
 

اما محصولات ناسالم و تقلبی آرایشی را از کجا بشناسیم؟

 
به قیمت آن توجه کنید:
این مسئله بسیار مهم است که شما محصولات زیبایی را که برای پوستتان استفاده می‌کنید حتما از یک شرکت معتبر و شناخته شده که استانداردهای لازم برای تولید این محصولات را دارد خریداری کنید.
قیمت‌ این محصولات معمولا آن‌قدر ارزان نیست که شما بتوانید بدون برنامه و همینجوری آن‌ها را خریداری کنید مگر این‌که تخفیف خوبی به آن‌ها تعلق گرفته باشد.
حواستان باشد که مثلا یک ریمل ۵هزارتومانی که تخفیف نخورده است نمی‌تواند اصلی باشد.
 
بررسی برچسب محصولات:
محصولات تقلبی اکثرا فونت‌های ناخوانایی دارند، دستورالعمل‌های نوشته شده بر روی آن‌ها غلط املایی دارد و در کل پرینت لوگو و نام محصول از گرافیک درست و اجرای مناسبی برخوردار نیست.
در هنگام خرید مطمئن شوید که محصولی که می خرید هیچکدام از این مشکلات را نداشته باشد و حتما محصول اصلی و از کارخانه‌ای معتبر باشد.
همچنین در ايران وزارت بهداشت طرح برچسب اصالت را برای دانستن و تفكيک جنس اصيل از تقلبی اجرا كرده است و اگر كالايی برچسب اصالت (مطابق شكل) داشته باشد ميتوانيم مطمئن باشيم كه جنس اصل ميخريم.
 
به بسته بندی محصول توجه کنید:
محصولات آرایشی تقلبی معمولاً در بسته‌بندی‌هایی با پلاستیک‌های بی کیفیت و بسته‌های فلزی آسیب‌دیده مشاهده می‌شوند. 
اتصالات مشکل‌داری در بسته بندی این محصولات وجود دارد که اغلب مانع از درست بسته شدن درِ آن‌ها و یا قرار نگرفتن درست اسفنج و برس در داخل بسته بندی می‌شود. 
محصولات اصلی معمولاً دارای نشانه حک شده بر روی محصولات هستند و لی در انواع تقلبی آن‌ها معمولا برچسب‌های بی‌کیفیتی بر روی آن‌ها چسبانده شده است.
 
رنگ‌های محصولات آرایشی را قبل از خرید امتحان کنید:
درست همانند کیفیت در بسته بندی، محصولات آرایشی تقلبی از مواد اولیه ارزان و بی کیفیت در تهیه محصولاتشان استفاده می‌کنند. معمولا در این دسته از لوازم آرایش تقلبی پودرهای صورت حالت گچی‌تر و نامرغوبی دارند و سایه چشم‌ها و رژگونه‌ها آن رنگی را که شما از آن‌ها انتظار دارید، ندارند. به عنوان مثال اگر شما دنبال یک سایه چشم ملایم یاسی رنگ می‌گردید ممکن است رنگی که در محصولات آرایشی تقلبی پیدا می‌کنید یک رنگ بنفش تند باشد.
 
1396/06/27