موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

بهترین کرم دور چشم ضد چروک چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های یک کرم دور چشم ضد چروک مناسب چیست؟

پیری بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ماست و همه ما آن را تجربه خواهیم کرد. همراه با پیری تغییرات متعددی در بدن ما ایجاد می‌گردد که برخی را به راحتی می‌بینیم و برخی قابل مشاهده نیستند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین راه مقابله با یکی از آشکارترین علائم پیری، یعنی چروک و سیاهی دور چشم با شما صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای خودتان کرم دور چشم تهیه کنید تا پایان این مقاله دست نگه دارید! در این مقاله به شما ویژگی‌های یک کرم دور چشم مناسب را خواهیم گفت.
 

اهمیت استفاده از کرم دور چشم چیست؟

استفاده از یک کرم دور چشم مناسب برای برطرف کردن یا کاهش خطوط، نقاط و حلقه‌های سیاه دور چشم به شما در جوانسازی چهره کمک می‌کند. البته این تنها مزیت یک کرم دور چشم مناسب نیست؛ بلکه کرم دور چشم باعث افزایش کیفیت و قوام پوستتان نیز خواهد شد. بعلاوه با افزایش آبرسانی پوست ,  باعث افزایش درخشندگی و شادابی پوست اطراف چشم می‌گردد.
به خاطر داشته باشید که کرم دور چشم تفاوت‌های زیادی با دیگر کرم‌ها دارد؛ چرا که پوست اطراف چشمتان نیز تفاوت‌هایی با دیگر قسمت‌های صورتتان دارد. پوست این ناحیه حساس‌تر و شکننده‌تر از دیگر قسمت‌هاست و سریع‌تر دچار چین و چروک و دیگر علائم مرتبط با پیری خواهد شد؛ بنابراین می‌بایست در انتخاب کرم دور چشمتان، دقت کافی را به عمل آورید. شما باید یک کرم دور چشم عالی انتخاب کنید که حاوی تمام مواد مورد نیاز پوستتان باشد.
 

یک کرم دور چشم مناسب باید حاوی چه موادی باشد؟

شاید می‌خواهید بدانید بهترین کرم دور چشم ایرانی و یا بهترین کرم دور چشم خارجی کدام است؟ یک کرم دور چشم ایده آل گذشته از برند آن، می‌بایست حاوی مواد زیر باشد:

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها موادی طبیعی مانند ویتامین C و E، لیکوپن و نیاسین آمید هستند که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی و در نتیجه پیری مبارزه می‌کنند.

رتینوئید ها

رتینوئید یک مشتق ویتامین A است که باعث تحریک گردش خون و تولید کلاژن در پوست می‌شود؛ بنابراین علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد. این تأثیرات رتینوئید همچنین سبب بهبود رنگ پوست و کاهش آسیب‌ها و لکه‌های ناشی از نور خورشید می‌شود.

ویتامین C

ویتامین سی به رتینول کمک می‌کند تا تولید کلاژن را بهبود بخشد و همچنین الاستیسیته پوست را افزایش دهد. همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف خوراکی ویتامین C در رژیم غذایی به عنوان یک استراتژی ضد پیری موفق در زنان میانسال عمل می‌کند.

پپتیدها

پپتیدها ترکیباتی پروتئینی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. این پروتئین‌های بلوک‌های ساختمانی پوست هستند و تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کنند. الاستین و کلاژن باعث بهبود کیفیت و انعطاف‌پذیری پوست صورت می‌شوند. پپتیدها یک جایگزین عالی برای کسانی هستند که به محصولات رتینوئیدی حساسیت دارند.

آرنیکا، کافئین و ویتامین K

آرنیکا (Arnica)، کافئین و ویتامین K همگی باعث بهبود گردش خون در پوست صورت می‌شوند. بعلاوه تورم و التهاب را کاهش می‌دهند و تنشن عضلانی را در این نواحی تخفیف می‌دهند.

آبرسان ها و مرطوب کننده ها

آبرسان ها و مرطوب کننده ها ممکن است از نظر عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند، اما عملکرد هر دو این است که رطوبت پوست را تأمین کنند و به این واسطه باعث محو شدن خطوط پوستی شوند. نمونه‌هایی از آبرسان ها عبارتند از هیالورونیک اسید، آلفاهیدروکسی اسید ها (AHA) و گلیسیرین. از ترکیبات مرطوب کننده رایج نیز می‌توان به عصاره میوه‌ها، روغن‌های ضروری و شی باتر اشاره کرد.

اسکوالن

اسکوالن (Squalane) نیز یکی از عناصر موجود در اکثر کرم‌های دور چشم است و از نظر عملکرد شباهت به آنتی اکسیدان ها دارد. این ماده به ترمیم سلول‌های پوستی کمک می‌کند و همچنین مانع از ایجاد لکه‌های پوستی مرتبط با پیری می‌شود. اسکوالن از جگر کوسه و برخی از گیاهان استخراج می‌گردد.

استیل هگزاپپتید 8 (Aka Argireline)

Argireline یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده کرم‌های دور چشم می‌باشد. این ماده را تحت عنوان بوتاکس غیر تزریقی نیز می‌شناسند. اگر شما تمایلی به تزریق بوتاکس ندارید، اما به دنبال راه حلی مؤثر برای کاهش چین و چروک اطراف چشمتان هستید، به دنبال کرم دور چشمی باشید که حاوی این ماده باشد.

پالمیتوئیل الیگوپپتید

یکی دیگر از عناصر یک کرم دور چشم ایدئال ، پالمیتوئیل الیگوپپتید (Palmitoyl Oligopeptide) است که به دلیل خاصیت ترمیم‌کننده‌اش اهمیت دارد. همه ما می‌دانیم که با افزایش سن، پوست قوام و کشسانی خود را از دست می‌دهد و توانایی بازسازی پوست کاهش می‌یابد. این ماده باعث تولید الاستین و کلاژن می‌شود که هر دو در کاهش چین و چروک و حفظ قوام پوست مؤثر هستند.

طریقه استفاده از کرم دور چشم چگونه است؟

شما می‌توانید کرم دور چشم را روز یا شب استفاده کنید؛ ولی می‌بایست آخرین مرحله از روند مراقبت از پوستتان را تشکیل دهد. بهتر است ابتدا آرایش خود را پاک کنید، سپس صورتتان را با یک شوینده ملایم شستشو دهید. در ادامه سرم و مرطوب کننده خود را استفاده کنید. پس از آن نوبت به استفاده از کرم دور چشم می‌رسد.
برای استفاده از کرم دور چشم زیادی روی نکنید. کافی است تنها مقداری از آن را با نوک انگشتانتان بردارید و از گوشه داخلی چشم با حرکات دورانی به سمت گوشه خارجی چشم بمالید. فراموش نکنید که پوست اطراف چشمتان از حساس‌ترین نقاط پوستتان است؛ بنابراین با ملایمت ماساژ دهید و از حرکات سریع و خشن خودداری کنید.

معرفی چند برند برتر کرم دور چشم ایرانی


کرم های دور چشم ایرانی زیادی در داروخانه ها موجود می باشد که از میان آنها می توان به کرم دور چشم پریم  ,  سینره , فیس دوکس , دکتر ژیلا ,  مدیلن , سی گل  , مای و.... اشاره کرد. با کلیک بر روی  کرم دور چشم ایرانی  با مشخصات کرم ها ی دور چشم آشنا شوید.

معرفی چند برند برتر کرم دور چشم خارجی

از میان برندهای زیاد کرم دور چشم خارجی میتوان به دور چشم مورد , بلنیچر  , اوریاژ , نوروا  ,  ایوروشه , ACM ,  الارو , کیووی و.... اشاره کرد . با کلیک بر روی  کرم دور چشم خارجی  با مشخصات کرم های دور چشم ضد چروک و کبودی آشنا شوید.

1397/02/15
  •