موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

برای تقویت ابروهای کم‌پشت چه کنیم؟

برای تقویت ابروهای کم‌پشت چه کنیم؟

ابروها تأثیر زیادی در زیبایی چهره ما دارند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که ابروهای کم‌پشتی دارند، حتماً این مقاله را بخوانید و به توصیه‌های آن عمل کنید.
 

علت کم‌پشت شدن ابروها چیست؟

 

ما ناخواسته و به طرق مختلف به ابروهایمان آسیب می‌رسانیم. برای مثال ابروهایمان را مرتب برمی‌داریم تا زیباتر شوند. طی چند سال موهای ابرو، ضعیف، نازک و کم‌پشت شده و قدرت رشد خود را از دست می‌دهند. گاهی هم برای تنوع اقدام به رنگ کردن، دکلره و استفاده از مواد آرایشی شیمیایی می‌کنیم و ابروهایمان را از بین می‌بریم.
علاوه بر این، عواملی مانند بارداری، زایمان، سوءتغذیه، و رژیم‌های غلط، افزایش سن و برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند موجب ریزش ابروها شوند. همچنین برخی از افراد بدون توجه به علل ریزش ابروهایشان، برای پر کردن و ترمیم ظاهر ناخوشایند آن از هر نوع مداد، سایه و قلمی استفاده می‌کنند؛ غافل از اینکه با این کار سبب ریزش شدید موی ابرو می‌شوند.
خبر خوب این است که کم‌پشتی ابروها قابل برگشت است و راهکارهای زیادی برای تقویت ابروها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها پیروی کنید. در بخش بعدی برایتان توضیح می دهیم.

چگونه ابروهایمان را تقویت کنیم؟

 

  •  مراقبت صحیح از ابروها

یکی از راه‌های جلوگیری از ریزش ابرو، شستن به موقع و استفاده درست از وسایل آرایشی است. اگر تمایل به استفاده از مواد رنگ کننده ابرو دارید در انتخاب آن دقت داشته باشید و از محصولات مطمئن استفاده نمایید.

  • برس زدن ابروها 

برس زدن ابروها نیز در رشد آن‌ها مؤثر است. برای این کار باید روزی چند بار با یک برس کوچک و تمیز مژه‌ها و ابروها را برس بزنید.

  •  استفاده از روغن کرچک

می‌توانید با روغن کرچک ابروهای خود را ماساژ دهید. روغن کرچک دارای ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و انواع مختلفی از مواد مغذی است که باعث افزایش رشد مو و تحریک گردش خون در آن می‌شود.

  • ماساژ ابروها 

هر روز ابروهایتان را ماساژ دهید. یک قطره روغن زیتون روی انگشتان خود بریزید و به آرامی ابروها و اطراف آن را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. این کار باعث میشود  تا گردش خون مناسب در این نواحی برقرار شود و در نتیجه رشد موهای ابرو افزایش یابد.

  •  پیروی از رژیم  غذایی سالم و مغذی

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. سعی کنید از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های A، C و E و یا مکمل‌های مولتی‌ویتامین استفاده کنید. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.

  • تقویت ابروها با شیر 

یک تکه پنبه را به شیر سرد آغشته کنید. قبل از رفتن به رختخواب، شیر را بر روی ابروها بکشید. شیر باعث تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود و رشد ابروها را افزایش می‌دهد.

  •  استفاده از لوسیون ومحلول و سرم تقویت ابرو



شما همچنین می‌توانید از لوسیون ها و سرم تقویت ابرو معتبر در داروخانه‌ها استفاده کنید. در ادامه قصد داریم روش ساخت یک لوسیون تقویت ابرو که به سادگی می‌توانید در منزل آن را تهیه کنید به شما آموزش دهیم.

تهیه لوسیون تقویت ابرو در خانه

 

1-مقداری روغن بادام را با پوست میوه زیتون مخلوط کرده و بگذارید 3 روز بماند. پس از گذشت این مدت حدود 30 دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید. این مایع صاف شده برای تقویت ابرو و مژه مفید است.
 2-سفیده و زرده یک عدد تخم مرغ را خوب بزنید و مقداری از آن را به مدت 5 دقیقه روی ریشه‌های ابرو بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.
 

تهیه یک سرم تقویت ابرو مناسب از داروخانه

شما می‌توانید به جای تهیه لوسیونهای خانگی، برای سرعت بخشیدن به رشد ابرو، یک سرم مناسب از داروخانه تهیه کنید. انواع مختلفی از سرم های تقویت ابرو وجود دارند که پس از مشورت با دکتر داروساز و مشاور پوست و مو می‌توانید مناسب‌ترین نوع را برای خود تهیه کنید. سرم های تقویت ابرو حاوی پپتید هستند که باعث تقویت فولیکول‌های موی ابرو می‌شود. دستورالعمل‌های استفاده از سرم را از دکتر داروخانه بپرسید و برای حداقل یک ماه از آن استفاده کنید.
 
1396/11/30