موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

با کاهش وزن، پولدار شویم!

با کاهش وزن، پولدار شویم!

 
کاهش وزن تنها بر سلامت شما تاثیر ندارد؛ 
شما می توانید با کم کردن وزن، پولدار شويد!
 
سایت سیناپرس در ترجمه مقاله ای از وب سایت معتبر Thehealthsite.com می نویسد:

مطالعات پژوهشگران آمریکائی نشان داده است کاهش وزن میتواند علاوه بر تاثیرات مثبت در سلامت یک فرد، تاثیرات چشمگیری در شرایط اقتصادی او نیز داشته باشد و به میزان قابل توجهی از هزینه هایش بکاهد. 
تلاش شما برای کاهش وزن از نظر عملی می تواند منجر به کاهش مخارج زندگی شما شود. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد کاهش وزن در هر دوره از زندگی و سن می تواند با کاهش هزینه ها ارتباط مستقیمی داشته باشد.
مثلاً بیش از نیمی از هزینه هایی که افراد به دلیل چاقی متحمل میشوند، به دلیل روزهای کاری است که در آن غیبت می کنند! از سوی دیگر اگر هزینه های پزشکی مرتبط با عوارض چاقی را نیز در نظر بگیریم، به این نتیجه می رسیم که می توان با کاهش وزن، جلوی هزینه های بیشتری را نیز گرفت. اگر شما چاق هستید، حتی با کمی کاهش وزن هم می توانید تا حدود زیادی از هزینه های پزشکی آینده که ناشی از چاقی است بکاهید. به این ترتیب شاهد این مساله هستیم که کاهش وزن علاوه بر فواید فراوان در سلامت فرد، بر شرایط اقتصادی وی نیز تاثیرات مهمی خواهد داشت.

داشتن شاخص توده بدنی زیاد (BMI بالای 30) به طور مستقیم با بسیاری از بیماریها و مشکلات جسمانی از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، برخی سرطان ها و ... در ارتباط است. هر یک از این بیماری ها و مشکلات برای فرد هزینه های زیادی را به دنبال دارد. در این مطالعات مشخص شد که یک فرد 20 ساله چاق در ایالات متحده امریکا در صورت کاهش وزن و بازگشت به شرایطی که در آن فقط کمی اضافه وزن داشته باشد (BMI بین 25 تا 30)، دست کم 17 هزار و 655 دلار به طور مستقیم در طول زندگی خود صرفه جوئی خواهد کرد.  اگر همین فرد بتواند از شرایط چاقی به شرایط استاندارد (BMI بین 18.5 تا 25) و سالم  بازگردد، فقط 28 هزار و 20 دلار در هزینه های پزشکی خود صرفه جوئی نموده است! این رقم در یک فرد 40 ساله که از شرایط چاقی به اضافه وزن تغییر حالت دهد در حدود 28 هزار دلار خواهد بود. در صورتی که همین فرد 40 ساله به شرایط نرمال (BMI بین 18.5 تا 25) بازگردد نیز رقمی در حدود 31 هزار و 447 دلار برای وی صرفه جوئی به ارمغان خواهد آورد.

(برای دریافت رژیم تخصصی کاهش وزن با کمترین هزینه و با در نظر گرفتن نیازهای فردی خودتان به بخش رژیم آنلاین داروخانه اینترنتی تهران مراجعه بفرمایید.)
 
بر اساس مطالعات انجام شده اعلام شد که عمده این هزینه ها صرف پرداخت حق بیمه، هزینه های پزشکی و درمانی و مشکلات ناشی از چاقی خواهد شد.
 
شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی – پزشکی چاقی (Obesity) منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.
 
ترجمه: خانم فاطمه کردی
بازنگری: دکتر بهرام دهخوارقانی
1396/07/16