موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

9 دلیل گریه کردن نوزادان

9 دلیل گریه کردن نوزادان

گریه نوزادان بدون علت نیست. در این مقاله به 9 علت اصلی گریه نوزادان اشاره شده است تا در مواقع مواجهه با گریه‌های مداوم نوزادان ، بتوانید بهترین واکنش را نشان دهید.
 

علت شماره 1: گریه نوزاد به دلیل گرسنگی

معمولاً شایع‌ترین و اولین علت گریه مداوم نوزادان گرسنگی آن‌هاست. در این مواقع او را از شیر خود و یا شیر خشک تغذیه کنید.
 

علت شماره 2: گریه نوزاد به علت خیس شدن پوشک

یکی دیگر از علت‌های شایع گریه نوزادان ، خیس شدن پوشک آن‌هاست. در مواردی هم ممکن است پوشک نوزاد سفت بسته شده باشد و باعث ناراحتی او گردد. عرق‌سوز شدن نوزاد نیز علت شایعی برای گریه مداوم نوزادان است.
 

علت شماره 3: گریه نوزاد به دلیل توجه ناکافی

نوزادان قدری حسودند! به این معنا که دوست دارند مادرشان به آن‌ها توجه داشته باشد. اگر نوزاد احساس کند که برای مدتی طولانی به او کم‌توجهی شده و چتر حمایتی خود را از دست داده است، ممکن است شروع به گریه کند. او را در آغوش بگیرید و نوازشش کنید.
 

علت شماره 4: گریه نوزاد برای تغییر شرایط

نوزادان از اینکه برای مدتی طولانی در یک وضعیت یکسان قرار گیرند، خسته می‌شوند؛ بنابراین با گریه مداوم نسبت به این شرایط اعتراض می‌کنند! بهتر است اگر برای مدتی طولانی روی تخت قرار داشته است، قدری بلندش کنید و همراه او قدم بزنید. گاهی هم تکان دادن زیاد او را خسته می‌کند؛ در این مواقع، او را به حال خود رها کنید.

علت شماره 5: گریه نوزاد به دلیل درد معده

گاهی اوقات نوزاد به دلیل درد معده گریه می‌کند. در این مواقع او را به روی شکم بخوابانید. همچنین می‌توانید شکم او را به‌آرامی ماساژ دهیدو یا از قطره های ضد کولیک استفاده کنید.
 

علت شماره 6: گریه نوزاد به علت خواب‌آلودگی

گاهی اوقات علت گریه مداوم نوزادان خواب‌آلودگی آن‌هاست. آن‌ها گریه می‌کنند تا شما بفهمید که باید آن‌ها را بخوابانید. بزرگسالان نیز وقتی خوابشان می‌آید احساس کلافگی می‌کنند. در این مواقع برحسب عادت نوزاد خود، او را در موقعیت مناسب برای خوابیدن قرار دهید.
 

علت شماره 7: گریه نوزاد به دلیل دمای نامناسب محیط

بعضی از کودکان حساسیت بیشتری نسبت به گرما یا سرما دارند و با گریه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. برای اینکه بدانید دمای محیط برای نوزادتان مناسب است یا نه می‌توانید دست، پا و پیشانی او را چک کنید. درصورتی‌که بیش‌ازحد گرم یا سرد بود، با تغییر لباس‌هایش شرایط را به نفع او تغییر دهید. بهتر است دمای محیط در محدوده نرمال حفظ شود.
 

علت شماره 8: گریه نوزاد به دلیل خارش بدن

گاهی اوقات ممکن است لباسی که به تن نوزاد خود کرده‌اید دارای زائده و یا مارکی باشد که تن نوزاد را بخاراند. گاهی هم تنگ بودن لباس باعث ناآرامی کودک می شود. باید حواستان به‌راحتی لباس نوزادتان باشد زیرا در غیر این صورت اسباب گریه مداوم نوزاد فراهم می‌شود.
 

علت شماره 9: گریه نوزاد به دلیل دندان درآوردن

دندان درآوردن یکی از جذاب‌ترین دوران زندگی یک نوزاد برای والدینش می‌باشد. البته اگر گریه‌ها و بی‌قراری‌های قبل از آن را نادیده بگیریم! در فرایند دندان درآوردن جوانه‌های دندان که از دوران جنینی شکل گرفته‌اند، بیرون می‌زنند. این فرایند تا حدودی برای کودک دردآور است. در این دوران با دست تمیز به‌آرامی لثه‌های نوزادتان را ماساژ دهید.
 
دکتر روزا ابوالقاسم
1396/09/29
  •