موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

7 ماده غذایی مهم ضد آلرژی

7 ماده غذایی مهم ضد آلرژی


1- سیب - خوردن یک سیب در روز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث کاهش آلرژی در افراد هم می شود. این میوه حاوی کوئرستین که یک نوع فلاونوئید شناخته شده برای پیشگیری از انواع حساسیت هاست می باشد.


2- زرد چوبه -زردچوبه حاوی کورکومین است که یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی در مهارآلرژی می باشد. همچنین قرص های کور کومین به صورت مکمل غذایی در داروخانه ها موجود می باشد.


3 -سیر- سیر یک ماده ضد آلرژی است که حتما باید در رژیم روزانه هر فردی گنجانده شود. سیر از ترشح مواد التهابی در بدن جلوگیری می کند. همچنین دارای اثر ضد میکروبی ، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی و پایین آورنده چربی خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.


4 -لیموترش - لیمو اثر ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی و ضد آلرژی دارد. این میوه غنی از ویتامین C می باشد توصیه می شود که صبح خود را با یک لیوان آب ولرم و آب یک عدد لیمو ترش تازه شروع کنید.
5 -ماهی سالمون - سالمون منبع غنی امگا3 است واثر ضد التهابی و پیشگیری کننده از آلرژی را دارد بهتر است که هفته ای دوبار از ماهی سالمون استفاده شود ودر صورت عدم دسترسی ، روزی یک عدد کپسول امگا 3 مصرف نمائید.
6 -سیب زمینی شیرین - حاوی ویتامین C و پروتئین های گیاهی و مواد آنتی اکسیدان است و در مهار آلرژی نقش بسزایی دارد.
7 -چای سبز- اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی به دلیل داشتن کاتشین ها برای درمان آلرژی نیز استفاده می شود و مکانیسم اثر آن ، مهار آنزیم هایی است که هیستیدین را به هیستامین تبدیل می کند و میزان هیستامین در بدن را که باعث آلرژی می شود کاهش می دهد. اگر طعم چای سبز را دوست ندارید می توانید از قرص های مکمل غذایی چای سبز موجود در داروخانه ها استفاده نمایید .
1396/09/26