موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

کشف دارویی جدید برای از بین بردن پلاک های چربی درشریان ها

کشف  دارویی جدید برای از بین بردن پلاک های چربی درشریان ها

کشف دارویی جدید برای از بین بردن چربی های مضر بدن

دانشمندان معتقدند که یک داروی جدید کشف کرده اند که می تواند چربی های مضر اطراف قلب را از بین ببرد.نتایج مطالعات محققان دانشگاه آبردین نشان داد که دوز خاصی از یک داروی جدید به نام ترودوزکوئمین(Trodusquemine)، می تواند به طور کامل اثرات آترواسکلروز را از بین ببرد.بیماری آترواسکلروز در اثر ایجاد پلاک های چربی در شریان ها ایجاد می شود و می تواند باعث بروز مشکلات متعددی از قبیل سکته مغزی یا حمله قلبی شود.
این دارو در ابتدا برای کمک به درمان سرطان و دیابت طراحی شده بود. اخیرا کشف شده است که یکی دیگر از داروهای سرطان، به نام کاناکینوماب (Canakinumab)نیز دارای مزایایی برای قلب است.
در این مطالعه محققان مشاهده کردند که موش هایی که یک دوز از داروی ترودوزکوئمین مصرف کرده بودند، نسبت به آنهایی که دارو دریافت نکرده بودند، پلاک چربی کمتری در شریان ها داشتند.گرچه این تحقیقات همچنان در حال تکمیل و بررسی است اما به نظر می رسد که این دارو اثربخش باشد.
در ادامه، محققان در حال برنامه ریزی برای انجام این آزمایشات در نمونه های انسانی هستند تا ببینند که آیا این دارو به طور بالقوه می تواند به درمان افراد مبتلا به آترواسکلروز کمک کند؟ در حال حاضر آزمایشات جداگانه ای درباره اثرات این دارو در بیماران دیابتی و سرطانی در حال انجام است.
 
1396/08/14