موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نقش کلسیم در رفع دردهای قاعدگی

نقش کلسیم در رفع دردهای قاعدگی

کلسیم به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند

 

بر اساس نتایج یک مطالعه که در آمریکا انجام شده است، اگر در رژیم غذایی روزانه به مقدار کافی کلسیم مصرف شود، دردهای قاعدگی به شکل محسوسی کاهش می‌یابد. بر اساس این مطالعه پیشنهاد می‌شود در روزهای قاعدگی و روزهای نزدیک به آن، افراد مقداری بیش از نیاز روانه خود، کلسیم دریافت کنند  (در حدود 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز) .
دکتر پن لاند از گروهی از داوطلبان که از نظر دوره‌های عادت ماهیانه نرمال بودند، درخواست کرد که در مدت 6 ماه، هر روز از 600 میلی‌گرم کلسیم در رژیم غذایی استفاده کنند و از گروه دیگری نظیر آن‌ها درخواست کرد که در مدت 6 ماه از 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز استفاده نمایند. پس از 6 ماه مشخص شد، زنانی که از 600 میلی‌گرم کلسیم در روز استفاده می‌کنند، بطور محسوس نسبت به گروه دیگر از دردهای قاعدگی , بیشتر رنج می‌بردند. همچنین این افراد بیشتر دچار افسردگی ، تحریک‌پذیری ، عصبانیت و نگرانی می‌شدند و به علت بی‌حالی و ناراحتی، در روزهای قبل از آغاز عادت ماهیانه از نیروی کار آن‌ها کاسته می‌شد. به علاوه بیشتر از سردرد ، پشت‌درد و گرفتگی عضلات و سفتی ماهیچه‌ها در دوران عادت ماهیانه رنج می‌بردند.
شما هم می‌توانید برای پیشگیری از ناراحتی‌های فیزیکی و دردهای قاعدگی نیاز خود به کلسیم را از طریق نوشیدن 3 لیوان شیر کم‌چرب و یا  یک پیمانه کلم خردشده در روز و یا با مصرف  مکمل کلسیم تأمین کنید.
 
1397/03/13