موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

نقش شیر در پیشگیری از سرطان

نقش شیر در پیشگیری از سرطان

شیر اثر ضد سرطان دارد

در تحقیقاتی که بر روی بیش از ۱۳۰۰ نفر توسط محققان موسسه تحقیقاتی پارک مموریال انجام شد، مصرف شیر کم چرب و شیر فاقد چربی نه‌تنها سرطان را تهدید نمی‌کند، بلکه اشخاصی که از این نوع شیرها استفاده می‌کنند خیلی کمتر احتمال دارد که مبتلا به سرطان‌های دهان، رکتوم ، ریه و رحم شوند. در گذشته تصور می‌شد چربی‌های اشباع‌شده موجود در شیر باعث بروز برخی از سرطان‌ها شود؛ ولی ظاهراً در شیر ترکیبات دیگری وجود دارد که خواص ضد سرطان دارد.
نکته جالب این است که در این تحقیقات نشان داده شده است، اشخاصی که از شیر 2 درصد چربی استفاده کردند کمتر از آن‌هایی که از شیر فاقد چربی استفاده کردند، مبتلا به سرطان‌های دهان، معده کولون، رکتوم، ریه، مثانه، پستان و رحم شدند. بنا بر نظر دکتر کورتیس متلاین، مدیر تحقیقاتی این مطالعه، ظاهراً در شیر کم چربی یک عامل ناشناخته ضد سرطان وجود دارد که سرطان‌زایی چربی حیوانی شیر را در مواردی که مقدار چربی محدود و در حدود ۲% است خنثی می‌کند. 
برخی از عوامل غذایی موجود در شیر مانند کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین E، C و D و یا احتمالاً ترکیب شیمیایی کلیدی خاصی که هنوز مورد شناسایی قرار نگرفته است، از عوامل ضد سرطان موجود در شیر هستند که ممکن است علت این تأثیر شیر در پیشگیری از سرطان باشند.
 
1397/04/13