موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

قرص ضد پیری را بیشتر بشناسید!

قرص ضد پیری را بیشتر بشناسید!

برای مقابله با پیری چه کنیم؟

در مطالعه‌ای که توسط دکتر دنهام هارمان بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد، دانه سویا که تحت عنوان قرص ضد پیری نیز شناخته می‌شود، با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و آسیب حاصل از آن‌ها را برطرف می‌نماید. به‌علاوه حیواناتی که از دانه سویا استفاده می‌کردند، 13% بیشتر از سایر حیوانات عمر کردند.
اثر دانه سویا بر طول عمر، تنها به حیوانات آزمایشگاهی محدود نمی‌شود. واقعیت این است که ژاپنی‌ها که بیشترین میزان دانه سویا را در روز مصرف می‌کنند، نسبت به سایر مردم جهان، عمر طولانی‌تری دارند. ژاپنی‌ها در روز حدود 30 گرم دانه سویا مصرف می‌کنند که تقریباً 30 برابر بیشتر از آمریکایی هاست و به همین دلیل در آن‌ها میزان بروز بیماری‌های قلبی ، سرطان ، دیابت و پوکی استخوان نیز کمتر است.
 

دانه سویا چگونه باعث افزایش طول عمر می‌شود؟

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که دانه سویا حاوی یک آنزیم مهارکننده پروتئاز است که در برابر سرطان‌های مختلف آن‌چنان مقاوم است که عامل جهانی مبارزه با سرطان نام گرفته است. احتمالاً ماده کلیدی دیگری که دانه سویا را این‌چنین قدرتمند می‌سازد، ماده‌ای به نام جنیستین است. جنیستین نوعی آنتی اکسیدان حیاتی است که دارای اثرات ضد پیری است. برخی از اثرات بالقوه این ماده بر پیری سلولها عبارتند از:
  • کاهش فعالیت سلول‌های سرطانی از جمله سرطان‌های سینه، روده بزرگ، ریه، پروستات، پوست و خون (لوسمی).
  • کاهش تولید پلاک‌ها در دیواره‌های شریان‌ها و کاهش خطر حمله قلبی، سکته و گرفتگی عروق.
مطالعات مختلف نشان داده است که استفاده از جنیستین موجب کاهش سرطان سینه در حیوانات به میزان 65-40 درصد می‌شود. زنان ژاپنی که به طور منظم از دانه سویا استفاده می‌کنند یک‌چهارم زنان آمریکایی دچار سرطان سینه می‌شوند. همانند سرطان سینه، دانه سویا موجب جلوگیری از سرطان پروستات نیز می‌شود.
 

دیگر خواص دانه سویا چیست؟

علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، سایر اثرات جالب این دانه کوچک در انسان‌ها شامل افزایش سطح کلسترول خوب خون ( HDL ) ، کاهش تری گلیسیریدها و حفظ ثبات قند خون می‌باشد؛ بنابراین باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود. همچنین توده استخوانی را افزایش داده و به حفظ و بازجذب بیشتر کلسیم کمک می‌کند.
 
1397/04/28