موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

درمان میگرن با زنجبیل

درمان میگرن با زنجبیل

زنجبیل در پیشگیری از میگرن مؤثر است.

دانشمندان توصیه می‌کنند برای کنترل و پیشگیری از میگرن ، زنجبیل استفاده کنید؛ زیرا این داروی گیاهی مفید و سنتی، برای پیشگیری و درمان میگرن در حد داروهای شیمیایی و مصنوعی که احتمالاً عوارض جانبی زیادی هم دارند، عمل می‌کند. به طوری که بزرگسالان و حتی کودکان می‌توانند به راحتی و با اطمینان از زنجبیل برای کنترل میگرن خود استفاده کنند.
در یک آزمایش، دکتر سریواستاوا و همکاران او به بیماران مبتلا به سردرد میگرنی شدید ، پیشنهاد کردند که با مشاهده اولین علائم اختلال دید که معمولاً علامت شروع حمله میگرن است، زنجبیل مصرف کنند. بیماران در این زمان در حدود 600-500 میلی‌گرم پودر زنجبیل که معادل یک‌سوم قاشق مرباخوری از آن است را در آب ساده ریخته و خوردند. طبق گزارش این گروه تحقیقاتی، ظرف نیم ساعت اثر زنجبیل روی کاهش درد مشهود بود. در روزهای بعد از آن نیز، بیماران هر روز 4 بار و هر بار یک‌سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل می‌خوردند.

زنجبیل چگونه به درمان میگرن کمک می‌کند؟

دکتر کریشنا سریواستاوا از دانشگاه دانمارک می‌گوید: زنجبیل مانند آسپرین و برخی از دیگر داروهای ضد میگرن ، باعث سد کردن مسیر سنتز پروستاگلاندین ها می‌شود. نتیجه آن است که عکس‌العمل‌های التهابی بدن مانند تولید هیستامین‌ها و ایجاد درد ، تحت کنترل درمی‌آید. در افراد استفاده کننده از زنجبیل، سردردهای میگرنی چه از نظر تکرار حمله‌ها و چه شدت حملات، بسیار کاهش یافته بود. قبل از استفاده از زنجبیل، بیماران به طور میانگین در هر ماه دو الی سه حمله میگرنی خیلی شدید داشتند. ولی در مدت استفاده از زنجبیل به طور میانگین هر دو ماه یک‌بار، سردرد خفیفی را تجربه کرده بودند.
 
1397/03/29