موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

بهترین داروی ترک اعتیاد در راه است

بهترین داروی ترک اعتیاد در راه است

بهترین داروی ترک اعتیاد چیست؟

محققان همواره به دنبال یافتن دارویی هستند که به واسطه آن بتوانند جان میلیونها نفری که در سراسر جهان با مشکل اعتیاد مواجه هستند ، نجات دهند. یکی از جدیدترین مطالعات، دارویی به نام OV329 را معرفی کرده است که در آزمایش بر روی حیوانات، بسیار موثر عمل کرده است.
داروی OV329 از طریق کاهش فعالیت سیستم پاداش مغز تاثیر خود را اعمال می کند و به این ترتیب ولع فرد را به مصرف مواد مخدر نظیر کوکائین کاهش می دهند. مکانیسم عملکرد این دارو در مغز با دیگر داروها متفاوت است؛ بنابراین دانشمندان امیدوارند علاوه بر ترک اعتیاد مواد مخدر و الکل، از آن برای درمان مشکلاتی نظیر اعتیاد به خوردن و یا اعتیاد به قمار نیز استفاده کنند.
به طور کلی اعتیاد زمانی رخ می دهد که یک محرک خارجی، عملکرد سیستم پاداش مغز را تغییر دهد. به این معنا که به دنبال استفاده از آن ماده محرک، ناقل عصبی دوپامین در مغز ترشح می شود. حال اگر فرد تصمیم بر ترک آن بگیرد، به دلیل کاهش تولید دوپامین، فشاری در مغز ایجاد می گردد که فرد را آزار خواهد داد.

 

مزیت قرص ترک اعتیاد جدید بر داروهای قبلی چیست؟

داروهای قبلی نظیر بوپرونورفین با وجودی که سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر را در فرد ایجاد نمی کنند،به دلیل اینکه کار خود را همچنان از طریق سیستم پاداش مغز انجام میدهند باعث می شوند که فرد به آنها نیز وابسته شود. این در حالی است که داروی OV329 با سرکوب ماده دوپامین عمل خود را انجام می دهد و درواقع باعث می شود که بعد از مصرف یک ماده اعتیاد آور،سیستم پاداش مغز راه اندازی نشود و فرد لذتی را تجربه نکند.
گرچه داروی OV329 بسیار قوی تر و موثرتر از داروهای موجود به نظر می رسد، در حال حاضر یکی از مشکلاتی که استفاده از این دارو را در انسان با مشکل مواجه کرده این است که برای اثربخشی بهتر، نیاز به مصرف دوز بالایی از آن می باشد. این دارو در دوزهای بالا ممکن است به شبکیه چشم آسیب برساند. دانشمندان در حال حاضر قصد دارند ساختار این دارو را بهبود دهند تا بهتر و قوی تر عمل کند.
 
 
1397/02/16