موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

مکمل‌های تقویت قلب

مکمل‌های تقویت سیستم قلبی - عروقی

heart health supplements

ویتامین‌ها و مکمل‌های ذکرشده در این مقاله قوی‌ترین تأثیرات را در تقویت قلب شما دارند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از آن‌ها در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.
 

فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12

فولیک اسید ، ویتامین B6 و ویتامین B12 از طریق کم کردن میزان هموسیستئین کار می‌کنند. هموسیستئین یک ماده شیمیایی در بدن است که با خطر افزایش بیماری‌های قلبی مرتبط است. شما باید روزانه ۸۰۰ میلی‌گرم فولیک اسید مصرف کنید. بسیاری از مردم نیمی از این مقدار را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند و بنابراین ۴۰۰ میلی‌گرم دیگر را می‌بایست به صورت مکمل مصرف ‌نمایند. ۵۰ میلی‌گرم ویتامین B6  و ۸۰۰ میلی‌گرم ویتامین B12 نیز برای سلامت قلبتان مورد نیاز است.همچنین می توانید از مکمل های ب کمپلکس استفاده نمایید.
 

کو آنزیم کیوتن (Q10)

درون سلول‌های ما  اجسامی به نام میتوکندری وجود دارد که قند موجود در مواد غذایی را به انرژی تبدیل می‌کنند. یکی از مولکول‌هایی که در این فرآیند تأثیر دارد کو آنزیم کیوتن است. به نظر می‌رسد مصرف کردن آن به عنوان یک مکمل، در برابر بیماری‌های قلبی و سایر فرآیندهای التهابی اثر محافظتی دارد. احتمالاً این کار را از طریق تقویت بازدهی میتوکندری ها انجام می‌دهد. 
مقدار معمول مصرف آن ۲۰۰ میلی‌گرم در روز است که توصیه می‌شود ۱۰۰ میلی‌گرم از آن را صبح و ۱۰۰ میلی‌گرم را بعد از ظهر مصرف کنید. این ماده مخصوصاً برای افرادی که داروهای استاتین مصرف می‌کنند نیاز است چون استاتین ها میزان کو آنزیم کیوتن را کاهش می‌دهند. درواقع علت گرفتگی‌های عضلانی و درد همراه با مصرف استاتین ها، کمبود کیوتن Q10 است که به راحتی با مصرف  مکمل کوکیوتن رفع میشود.
 

نیاسین یا ویتامین B3

مقدار ۵۰۰ میلی‌گرم از ویتامین B3 می‌تواند کلسترول بد LDL و تری گلیسیریدها را کاهش داده و کمک کنند تا HDL بالا برود. HDL کلسترول خوب و LDL کلسترول بد می‌باشد. ویتامین B3 را وقتی‌که می‌خواهید بخوابید و همراه با آسپرین بخورید تا گرگرفتگی که از عوارض رایج آن است کم شود. برای مصرف مقادیر بیشتر این ویتامین لازم است با دکترتان مشورت نمایید؛ چون مقادیر بالاتر نیاسین در موارد نادری با اختلالات کبدی همراه است.
 

ویتامین دی (D)

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ویتامین D تنها برای استخوان‌ها و سیستم ایمنی شما مفید نیست؛ بلکه برای سلامت قلب شما نیز مفید است. ۸۰۰ واحد بین‌المللی آن را روزانه و در صورتی که زیر ۶۰ سال قرار دارید مصرف کنید. برای افراد بالای ۶۰ سال مقدار هزار واحد آن توصیه می‌شود. انواع مختلف  مکمل های ویتامین D  با دوزهای مختلف در داروخانه ها موجود میباشد.
 

پانتوتنیک اسید یا ویتامین B5

ویتامین B5 یک ویتامین محلول در آب است که برای سوخت و ساز و تشکیل شدن کلسترول خوب یعنی اچ دی ال HDL لازم است. ما مصرف ۱۵۰ میلی‌گرم از آن را در روز توصیه می‌کنیم.
 

دی ریبوز

ثابت شده است که ماده دی ریبوز باعث کاهش فشار خون و بهبود فعالیت بدنی در بیمارانی که دچار نارسایی احتقانی قلب هستند، می‌شود. به نظر می‌رسد که دی ریبوز این کار را از طریق دادن انرژی ATP به عضله‌های قلب و عضلات ارادی بدن انجام می‌دهد. مقدار مورد نیاز آن ۵ گرم است که در یک تا سه وعده در روزبا نظر پزشک مصرف می‌گردد.
 

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن ماهی یافت می‌شوند، مواد مغذی ضروری هستند که به کاهش التهاب ناشی از آترواسکلروز  ( تصلب شرایین ) کمک می‌کند. آن‌ها همچنین سطح چربی تری گلیسیرید را که باعث انسداد شریان‌ها می‌شود، پایین می‌آورند. سطح بالای تری گلیسیرید منجر به آترواسکلروز و دیابت می‌شود.
مصرف مکمل های امگا 3 منجر به فشار خون پایین، کاهش تری گلیسیرید و همچنین کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی می‌گردد.
 

چای سبز

قرن‌هاست که مردم سراسر جهان از چای سبز برای مزایای بی‌شماری که دارد، استفاده می‌کنند. نوعی آنتی‌اکسیدان به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به‌وفور در چای سبز یافت می‌شود، در سلامت قلب مؤثر است. در مطالعه‌ای اثبات شده مصرف 6-5 لیوان چای سبز و یا مصرف  کپسولهای حاوی عصاره چای سبز ، می‌تواند این تأثیر را بر سلامت قلب داشته باشد.
 

آرژینین

آرژینین یا L-arginine یکی از 20 اسید آمینه‌ای است که شما از طریق مصرف پروتئین‌ها در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید. آرژنین معمولاً یک اسید آمینه نیمه ضروری محسوب می‌شود به این معنا که معمولاً می‌توانید به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی آن را دریافت کنید.
مکمل‌های آرژینین می‌توانند برای افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی مفید باشند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند به درمان بیماری‌هایی نظیر بیماری عروق کرونری ، انسداد عروق و آنژین کمک کنند.  مکمل‌های آرژینین همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری عروق محیطی (PVD) مؤثر باشند. این وضعیت هنگامی ایجاد می‌شود که شریان‌های شما باریک شده و جریان خون به اندام‌ها کاهش یابد. اکثر افراد مبتلا به بیماری عروق محیطی این مشکل را در پاهای خود پیدا می‌کنند.
از سوی دیگر، اشاره به این نکته نیز ضروری است که مصرف مکمل‌های آرژینین پس از حمله قلبی ممکن است اوضاع را بدتر کند. آن‌ها درواقع خطر مرگ پس از حمله قلبی را افزایش می‌دهند. بنابراین اگر سابقه بیماری قلبی دارید، قبل از مصرف این مکمل حتماً با دکتر داروخانه مشورت نمایید.

دکتر روزا ابوالقاسم
1397/01/21

قرص هزال سینا فراور

۱۹۵,۰۰۰تومان

آمینو آرژینین ویتاپی - Vitap AMINO ARGININE

۳۸۰,۰۰۰تومان۲۸۵,۰۰۰تومان
  •