موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

فوائد استفاده از ماسک صورت چیست؟

فواید شگفت‌انگیز استفاده از ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت، یکی از ساده‌ترین روش‌های مراقبت از پوست است که در عرض چند دقیقه برایتان پوستی سالم و با طراوت به ارمغان خواهد آورد. معمولاً استفاده از ماسک صورت وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ شاید فقط چند ثانیه برای مالیدن آن و حدود 20-15 دقیقه برای اثر کردن آن در پوستتان زمان نیاز داشته باشید. روند استفاده از ماسک صورت ساده و آسان است ولی در مقابل مزایای زیادی برای شما خواهد داشت؛ بنابراین به شدت توصیه می‌شود که استفاده از ماسک‌های صورت را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.
ماسک‌های صورت بسیار متنوع هستند وبرای انواع مختلف پوست با گروه های سنی متفاوت طراحی ‌شده اند. در اینجا قصد داریم به فواید استفاده از ماسک صورت اشاره کنیم و در انتها به معرفی چند نمونه از این ماسک ها خواهیم پرداخت .اگر به سلامت پوستتان اهمیت می‌دهید، با ما همراه باشید.

پاکسازی منافذ پوست و رفع جوش های سرسیاه

ماسک صورت می‌تواند به شما کمک کند پوست روشن‌تر و با منافذ باز کمتری داشته باشید. این ماسک ها عمیقاً منافذ را پاکسازی می‌کند و منافذ را از سلول‌های پوست مرده، ضایعات متابولیکی و چربی‌های پوستی پاک می‌کند.ماسک‌ های پاک ‌کننده یا اسکرابها می ‌توانند مشکل جوش‌ های سیاه را از بین ببرند. نقطه‌ های سیاه روی پوست در واقع چربی‌ های اکسید شده روی پوست هستند که سیاه شده‌ اند.
به کمک یک ماسک پاک ‌کننده می ‌توانیم یک لایه از سبوم روی پوست را پاک کنیم.

آبرسانی پوست و تامین رطوبت لازم 

ماسک صورت می‌تواند به تأمین رطوبت انواع پوست، خصوصاً پوست‌های خشک و کم آب کمک کند. آب از طریق ماسک به لایه اپیدرم پوست نفوذ می‌کند و باعث نرم‌تر شدن پوست و افزایش الاستیسیته یا حالت کشسانی پوست می‌شود. هنگامی که پوست هیدراته (آبرسانی) شود و به خوبی مرطوب شود، آرایش هم بهتر روی پوستتان می‌نشیند. همچنین باعث جوانسازی وشادابی چهره میشود.در صورتی که مایل هستید از ماسک‌ های مرطوب‌ کننده استفاده کنید لایه ‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آن چه را نیاز دارد جذب کند. می‌ توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید. زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند 10 تا 20 دقیقه است. اگر از ماسک آب‌ رسان استفاده می‌ کنید یا تقویت‌ کننده، می ‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت خود باقی بگذارید
توجه :  ماسک را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است نمالید چون در این صورت احتمال تورم و حساسیت چشم وجود دارد.
 

کاهش چین و چروک پوست با ماسک لایه بردار

استفاده منظم از ماسک‌های صورت می‌تواند علائم پیری مانند خطوط پوستی، چین و چروک‌ها و نقاط قهوه‌ای و غیره را کاهش دهد. استفاده از یک اسکراب یا ماسک لایه بردار ملایم , به دلیل دانه های ریزی که در این محصولات وجود دارد به پاکسازی سلولهای مرده پوست کمک میکند و باعث کاهش و محو شدن خطوط سطحی و صاف شدن پوست میشود.

روشن شدن رنگ پوست و رفع تیرگی و کدری پوست

ماسک‌های صورت نقش بسزایی در روشن شدن رنگ پوست , رفع کدری پوست و خونرسانی بهتر به پوست شما را دارند و ساختار و رنگ پوست را بهبود می‌بخشند. بعلاوه ماسک‌های صورت غدد عرق را تحریک به ترشح بیشتر می‌کنند که این موضوع منجر به افزایش اکسیژن‌رسانی پوست خواهد شد.

سفت کننده پوست صورت

پوست شل می‌تواند سن شما را بیشتر از آنچه هستید، نشان دهد. مشکل شلی پوست می‌تواند به آسانی و با استفاده منظم از ماسک صورت برطرف شود. انواع خاصی از ماسک‌های صورت وجود دارند که به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کنند و از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند که به‌تدریج منجر به قوام بیشترو سفتی پوست و شاداب‌تر شدن پوستتان خواهند شد ومانع از افتادگی پوست میشود.

 رهایی از استرس

به‌استثنای مزایای ذکرشده در بالا، ماسک صورت به ریلکس شدن شما نیز کمک می‌کند. شما زمانی که ماسک را روی صورتتان می‌گذارید برای مدتی به خودتان استراحت می‌دهید. این به شما کمک می‌کند تا از استرس رها شوید و از اینکه در مسیر سلامت خود گام برمی‌دارید، احساس خوبی داشته باشید.

                    


نکات مهم در مورد روش مصرف ماسک ها 

1- ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست ‌تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب‌ و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت ‌تان باز شود. حتی می ‌توانید بعد از حمام کردن، صورت‌ خود را لیف بزنید تا سلول‌ های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال موجود در ماسک صورت , باز شود.
2- زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند 10 تا 20 دقیقه است. اگر از ماسک آب‌ رسان استفاده می‌ کنید یا تقویت‌ کننده، می ‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید اما در مورد ماسک‌ های لایه بردار یا روشن ‌کننده باید آن را بعد از 10 تا 20 دقیقه با آب ولرم بشویید ; در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست و سوزش و حساسیت وجود دارد.
3- در صورتی که مایل هستید از ماسک‌ های مرطوب‌ کننده استفاده کنید لایه ‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آن چه را نیاز دارد جذب کند.
4- به غیر از ماسک دور چشم تحت عنوان پچ دور چشم , هرگز از ماسک صورت در اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک و حساس است استفاده نکنید چون در غیر این صورت احتمال تورم و تحریک چشم وجود دارد.
5- تاثیر استفاده از  چند ماسک در طول هفته بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار آن است که بر حسب نیاز خود مثلا 3 نوع ماسک مرطوب ‌کننده، روشن ‌کننده و جوان ‌کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به نوبت از آن ها استفاده کنید. ماسکهای مرطوب کننده را هر روز هم می توانید استفاده کنید ولی از ماسکهای لایه بردار و روشن کننده پوست , بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.
6- هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید زیرا پوست نیازمند زمان کافی برای دریافت مواد فعال و موثری است که در ماسک ها موجود میباشد.
7- اگر پوست چرب یا مخلوطی دارید ماسک آب‌ رسان را روی گونه و گردن و هم‌ زمان ماسک پاک ‌کننده را روی پیشانی، بینی و چانه مصرف کنید.

توجه : در صورتی تاثیر ماسک ها دائمی خواهند شد که در دراز مدت و بطور هفتگی از آنها استفاده نمایید .

معرفی چند ماسک صورت مناسب و معتبر

با نگاهی به مزایای استفاده از ماسک صورت، نیازی به توضیح بیشتر نخواهد بود که چرا اضافه کردن آن به روند معمول و هفتگی مراقبت از پوستتان ضروری است. در ادامه قصد داریم چند ماسک صورت موثر و معتبر را به شما معرفی کنیم:
شما عزیزان می‌توانید جهت خرید مکمل لاغری از وب سایت داروخانه آنلاین به بخش خرید مکمل مراجعه کنید.

ماسک پاک‌کننده کیووی  QV Face Purifying Mask

ماسک پاک‌کننده کیووی یک محصول استرالیایی است که با فرمولاسیون ملایم و حاوی کائولین، چربی‌های اضافی و آلودگی‌های پوستی را پاک می‌کند. علاوه بر پاکسازی، به دلیل داشتن ویتامین E و روغن گل‌ها، رطوبت رسانی پوست را نیز افزایش می‌دهد و به نرم و لطیف شدن پوست شما نیز کمک می‌کنند. ماسک پاک‌کننده صورت کیووی فاقد عطر و رنگ است بنابراین برای پوست‌های حساس و استفاده روزانه بسیار مناسب است. از ماسک پاک‌کننده کیووی روی پوست تمیز و نمناک استفاده نمایید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب ولرم صورتتان را بشویید.


ژل لایه بردار گماژ انتگرال اوریاژ  Uriage Gommage Intégral

ژل اسکراب انتگرال گماژ ساخت فرانسه ,  دارای دو قابلیت و کارآیی به صورت همزمان است. در ابتدا یک اسکراب فوق العاده می باشد که بدون آزار رساندن به پوست و هیچ گونه عوارضی،  پوست را اسکراب کرده و باعث پاکسازی پوست شده وسپس موجب  نرمی، شفافیت و تمیزی آن می شود. این ژل بی نظیر برای هرنوع پوستی مناسب است. ژل گماژ انتگرال اوریاژ لایه بردار ملایم و پاک کننده پوست است. در این ژل دانه های ریزی وجود دارند که با ملایمت و نرمی عمل لایه برداری سلول های مرده را از سطح پوست انجام می دهند و به رفع جوش های سر سیاه پوست کمک می کند.

ماسک دور چشم مروارید آنیپک

ماسک کرمی دور چشم آنیپک ساخت کره جنوبی , جهت رفع فوری چروک و تیرگی دور چشم , اطراف دهان و خطوط خنده بکار میرود و هیچگونه مواد مصنوعی در آن بکار نرفته است. در نتیجه سازگار با محیط و قابل تجزیه در طبیعت نیز می باشد.
برای نتیجه گیری بهتر در هفته دو مرتبه ماسک روی پوست قرار داده شود. بهترین دوره استفاده سه ماه است.



پوليش لايه بردار كيووی - QV Face Exfloliating Polish

در فرمولاسيون 2 كاره آن علاوه بر وجود تركيبات نرم كننده كه باعث رطوبت رسانی به پوست و در نتيجه نرم و لطيف شدن آن می شود ، اضافه شدن عصاره خالص جو دوسر در این لایه بردارسبب تسكين و التيام پوست شده و سلولهای مرده را از پوست جدا کرده و باعث جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک پوست میشود.

شوینده اسنشیال مورد - Murad Essential-C Cleanser 200ml

شوینده اسنشیال مورد ساخت آمریکا ,  بدلیل دارا بودن ویتامین C , انواع آلودگی و مواد آرایشی را از سطح پوست پاک می کند و باعث نرمی و لطافت پوست می شود.از دیگر مزایای شوینده اسنشیال مورد می توان به افزایش روشن شدن رنگ پوست اشاره نمود. به طور کلی، محصولات گروه درمانی ویتامین C یا Environmental Shield از برند "مورد"، بر اساس فرمولاسیون و علم بی نظیر سلولارواتر طراحی شده اند و از آسیب های محیطی و بروز چروک های ناشی از آفتاب پیشگیری می کنند و مناسب هر نوع پوستی میباشد.
روش مصرف - روزانه 2مرتبه ، صبح و شب بر روی پوست پس از شستشوی کامل , بطوری که رطوبت پوست باقی بماند به صورت دورانی ماساژ داده و سپس با اسفنج مرطوب و آب ولرم کاملا شستشو دهید.




 

اسکراب لایه بردار هسته انگور ژیورل  Givrelle 

اسکراب لایه بردار هسته انگور ژیورل ساخت فرانسه , جهت لایه برداری فیزیکی پوست است. این اسکراب با داشتن ذرات ریز هسته انگور باعث لایه برداری فیزیکی پوست می شود. لایه برداری فیزیکی بهترین لایه برداری پوست است که بدون عارضه و صدمه به پوست باعث حذف سلول های مرده پوست می شود. این اسکراب پوست شما را بصورت حرفه ای و بدون هیچ گونه آسیب پوستی پاک می کند و با لایه برداری سریع و دقیق از پوست شما باعث جوان سازی پوست , درمان لک های سطحی و کک و مک  , رفع جوش های زیر پوستی و روشن شدن پوست می شود. این اسکراب غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست است.
روش مصرف - روی پوست تمیز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشوئید.

ماسک سیاه لایه بردار صورت پانی دراگ  Paney drug

این ماسک موجب لایه برداری قوی و روشن شدن پوست ، رفع جوش های سرسیاه و جوان شدن پوست می شود. ماسك سیاه پانی دراگ باعث از بین بردن جوش های سرسیاه و جلوگیری از پیری پوست با استفاده مداوم است. این محصول دارای زغال فعال سیاه و كربن برای ترمیم لک صورت است و پوست را سفت می كند. قابل ذكر است كه  ماسک سیاه پانی دراگ بدون حساسیت و عوارض است و باعث طراوت و شادابی پوست می شود.
 

 
1397/03/24
  •