موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396
حساب کاربری
رمز عبورم را فراموش کرده ام؟ هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید؟

راه های کاهش وزن

5 قانون مهم برای کاهش وزن موفق

کاهش وزن موفق هم مانند دوچرخه‌سواری، بازی کردن با تنیس، نواختن پیانو و هر مهارت دیگری، نیاز به تمرین دارد.  برای موفق شدن در برنامه کاهش وزن قوانینی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. اگر قصد کاهش وزن دارید با ما همراه باشید تا 5 قانون مهم برای کاهش وزن را به شما بیاموزیم.
 

قانون شماره 1 کاهش وزن : مطمئن شوید که واقعاً به کاهش وزن نیاز دارید!

برخی از افراد تصوراتی غیرواقعی و غیرمنطقی نسبت به وزن خود دارند. ابتدا لازم است که با در نظر گرفتن قد، وزن، استخوان‌بندی، جنس، سن و درصد چربی بدنتان، وزن مناسب خود را تعیین کنید. در مورد تناسب اندام هیچ‌گاه نمی‌توان نسخه ثابتی را برای همه افراد پیچید. هر فردی می‌بایست نسبت به شرایطی که دارد، وزن مناسبش را تعیین کند. به عنوان مثال شاخص توده بدنی یا BMI شاخص نسبتاً خوبی برای سنجش تناسب اندام شماست (البته نه در همه مواقع). برای محاسبه BMI خود می‌بایست وزن خود را (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر مجذور قد خود (بر حسب متر) کنید. در صورتی که عدد حاصل بیشتر از 25 باشد شما در محدوده اضافه وزن قرار دارید و اگر این عدد به بیش از 30 برسد وارد محدوده چاقی شده‌اید.
 

قانون شماره 2 لاغری : تا زمانی که آماده نشده‌اید، برنامه کاهش وزن را شروع نکنید!

تلاش برای کم کردن وزن، مانند کوشش برای ترک سیگار است. ترک سیگار آسان نیست. وقتی یک فرد سیگاری می‌خواهد سیگار را ترک کند، اول به خود قول می‌دهد که برای یک ساعت سیگار نکشد. بعد برای نصف روز و بعد برای کل روز. وقتی به اینجا رسید، به خود قول می‌دهد که برای یک هفته و بعد برای چند ماه سیگار نکشد. نتیجه این می‌شود که فرد به طور کامل سیگار را ترک می‌کند؛ بنابراین به صورت تدریجی خود را برای ترک کامل سیگار آماده می‌کند.
شما حتماً از آن دسته افرادی هستید که چندین بار سعی کرده‌اید وزن کم کنید؛ ولی یا آن را اجرا نکرده‌اید و یا بعد از کاهش وزن دوباره سر جای اول خود برگشتید. خوب حالا از کجا می‌دانید که این بار آماده هستید؟ اگر شما هم به این فکر می‌کنید که در یک هفته 5 کیلوگرم وزن کم کنید یا به واسطه کاهش وزن با همه مشکلاتتان خداحافظی کنید! و یا مثلاً قصد دارید از فردا کلاً یک دسته از مواد غذایی را به طور کامل کنار بگذارید و مسائلی از این دست، اجازه دهید که همین‌جا به شما بگوییم که شکست خورده‌اید! برای کاهش وزن موفق شما نیاز به آمادگی و تعیین اهداف معقول دارید.
 

قانون شماره 3 کاهش وزن : برنامه‌ای را انتخاب کنید که شامل همه مواد مغذی ضروری باشد.

اگر شما نمی‌دانید که روزانه چه مقدار کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارید، می‌بایست اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. قانون شماره 3 لاغری به شما می‌گوید که یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن انواع نیازهای غذایی شما را تأمین می‌کند. تنوع غذایی در برنامه‌های کاهش وزن ، بسیار مهم است؛ زیرا اگر برنامه غذایی جذاب و خوشمزه نباشد و شما از خوردن آن لذت نبرید، خیلی سریع از آن خسته می‌شوید و مسلماً آن را رها خواهید کرد.
درست است که سبزیجات غنی از رنگدانه های ضد سرطان، ویتامین‌های A،B و C و همچنین کربوهیدرات و فیبر هستند، ولی انسان نمی‌تواند فقط با خوردن باغچه سبز زنده بماند. بعلاوه انسان همه‌چیزخوار است؛ زیرا دستگاه گوارش شما برای هضم و جذب غذاهای گیاهی و حیوانی مجهز شده است.
شما عزیزان می‌توانید جهت قیمت مکمل بدنسازی از وب سایت داروخانه آنلاین به بخش مکمل مراجعه کنید.
 

قانون شماره 4 کاهش وزن : برنامه غذایی باید آهسته و پیوسته و به همراه ورزش باشد تا شما را لاغر کند.

همه سازمان‌ها و انجمن‌های معروف (انجمن قلب امریکا، انجمن دیابت امریکا، انجمن رژیم آمریکا) پیام مشابهی برای کاهش چاقی ابلاغ کرده‌اند. نکات اصلی همه این توصیه‌ها عبارتند از:
  • - کمتر بخورید.
  • - تنوع را رعایت کنید.
  • - مواد مغذی لازم را دریافت کنید.
  • - ورزش کنید.
  • - کاهش وزن سریع نداشته باشید.
  • - قرصهای گیاهی کاهش اشتها و یا چربی سوز  در کنار رژیم و ورزش باعث تسریع روند لاغری می شود.
به یاد داشته باشید کسی که از یک برنامه کاهش وزن اصولی، آهسته و پیوسته پیروی کند، همیشه برنده است.
 

قانون شماره 5 لاغری : برنامه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید برای همیشه آن را دنبال کنید!

آیا فکر ادامه برنامه کاهش وزن شما را دچار ترس شدید می‌کند؟ کلم و نان تست هر روز و برای 40 سال؟! اگر این‌طور است معلوم می‌شود که شما از یک برنامه کاهش وزن غلط پیروی می‌کنید. به یاد داشته باشید که کنترل صحیح وزن، به معنای تغییر در روش زندگی است و روش صحیح زندگی می‌تواند یک مسیرخوشایند برای تمام طول زندگی باشد.
اما چگونه می‌توان یک رژیم کاهش وزن غلط را تشخیص داد؟ متخصصان معتقدند همه  رژیم‌های غلط ، دارای چندین ویژگی مشابه‌اند:
  • -  ادعا می‌کنند که شما می‌توانید خیلی سریع، وزن زیادی را کم کنید.
  • - باعث ترویج غذاهای خاص یا رژیم‌های بسیار محدودی می‌شوند.
  • -  ادعا می‌کنند که شما بدون ورزش می‌توانید وزن زیادی را از دست بدهید.
  • - هیچ‌گونه مطالعات علمی بلندمدتی برای اثبات حرف‌های خود ندارند.
پس به خاطر داشته باشید که شما می‌بایست بر اساس سن و شرایط بدنی خود یک رژیم غذایی معقول و هدفمند برای کاهش وزن انتخاب کنید. این رژیم غذایی باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید با اشتیاق و برای تمام عمر آن را دنبال کنید.
 
1397/03/01