موسس و مسئول فنی دکتر بهرام دهخوارقانی شماره مجوز فروش اینترنتی9073/ص/1396

آشنایی با خواص ژل رویال (رویال ژلی)

 

ژل رویال یا رویال ژلی چیست؟ 

 عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود. اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال (رویال ژلی) و موم را نیز تولید می کنند. به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم میگویند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.
 

تولید ژل رویال

رویال ژلی از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. ژل رویال، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از ژل رویال تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ژل رویال است که ملکه را قادر می سازد تا در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از 2500 تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از رویال ژلی، حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند. این آمار محققان را به این نتیجه رساند که طول عمر بالای ملکه تنها به نوع تغذیه او وابسته است. بسیار واضح است که رویال ژلی شامل مواد مقوی است که به طور مستقیم با حیات ملکه زنبور عسل مرتبط است.

 

خواص ژل رویال (رویال ژلی) و اثرات درمانی آن

رویال ژلی دارای اثرات قوی در جهت جلوگیری از پیری و بازسازی همه سلول های بدن است. رویال ژلی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از DNA در برابر اثرات مخرب اکسیدان ها محافظت کرده و همچنین به ترمیم سلول های عصبی، بهبود حال بیماران MS و ضایعات مغزی کمک شایانی میکند. فرآورده های حاوی رویال ژلی، اثراتی مشابه انسولین دارند و به تنظیم قند خون کمک می کنند. همچنین در افراد دیابتی باعث کاهش قند خون می شوند. (یکی دیگر از مواد موثر در تنظیم قند خون، کرومیوم است. مقاله "کرومیوم و نقش آن در تنظیم قند خون و لاغری" را از دست ندهید.) رویال ژلی فشار خون را هم تنظیم می کند. همچنین به افزایش تعداد و کیفیت گلبول های قرمز و درمان کم خونی کمک میکند. از جمله دیگر خواص رویال ژلی می توان به اثرات ضد توموری، آنتی بیوتیکی، ضد التهابی قوی و ضد آلرژی آن اشاره کرد. کپسول رویال ژلی قدرت باروری را بالا برده و باعث تقویت قوای جنسی هم میشود. همچنین علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد.
تحقیقات نشان می دهند رویال ژلی در حفظ سلامتی و شادابی پوست، مو و ناخن ها و نیز به تاخیر انداختن روند پیر شدن پوست موثر می باشد. از خواص دیگر رویال ژلی، کاهش اشتها و افزایش ترشح و کیفیت شیر در مادران شیرده است.

مکمل های حاوی ژل رویال (رویال ژلی)

در حال حاضر یکی از معتبرترین محصولات حاوی ژل رویال، کپسول های رویال ژلی مارنیز است. هر یک از کپسول های رویال ژلی مارنیز حاوی 1000 میلی گرم ژل رویال است. مصرف روزانه کپسول رویال ژلی مارنیز، شما را از تمام خواص فوق العاده این ماده بی نظیر بهره مند میسازد. 


ترکیات موجود در ژل رویال (رویال ژلی)

آب: 60-50 درصد 
پروتئین: 18 درصد(آلبومین و گلبولین)
کربوهیدرات: 15 درصد
لیپید: 6-3 درصد
نمک های معدنی: شامل پتاسیم، کلسیم،سیلسیوم. منیزیم، روی، آهن و مس
8 نوع از اسید آمینوهای ضروری
استیل کولین (ماده مورد نیاز در انتقال پیامهای عصبی)
ویتامین های B9,B12,B1,B2,B3,B5,B6,B7,B8,A,C,E 
اسیدهای چرب غیر اشباع 1- هیدروکسی2-دکنوئیک اسید
 
1402/11/22